Concepţia învăţământului preşcolar trebuie schimbată, opinie

Concepţia învăţământului preşcolar trebuie schimbată astfel ca să se pună accent pe formarea competenţelor de învăţare a copiilor. Declaraţia aparţine Liei Sclifos, managerul proiectului „Parteneriat Global pentru Educație în Moldova” , implementat de către Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova în parteneriat cu Banca Mondială şi UNICEF, în cadrul emisiunii „Loc de dialog” de la postul public „Radio Moldova”, transmite IPN.

Lia Sclifos a precizat în cadrul emisiunii că echipa proiectului, în afară de renovarea grădiniţelor, un accent deosebit îl pune şi pe faptul ca aceste grădiniţe „să devină prietenoase copiilor”, să le dezvolte abilităţile sociale, aptitudinile de învăţare, curiozitatea şi creativitatea. Totodată, un principiu este intensificarea colaborării dintre grădiniţă şi părinţi. „Studiile noastre arată că în ultimii doi ani numărul părinţilor care citesc copiilor povestea de seară a sporit de la 5 la 70 la sută. Acest fapt se datorează în mare parte conlucrării dintre grădiniţă şi părinţi, iar pentru viitor vom implementa strategii educative pentru părinţi”, a mai adăugat Sclifos.

Lia Sclifos a comunicat în cadrul aceleaşi emisiuni că pe parcursul ultimilor doi ani au fost renovate 33 dintre cele o sută de instituţii preşcolare care necesitau reparaţii capitale, dintre care 10 instituţii au fost redeschise după ce nu au activat aproape 20 de ani.

Potrivit unei cercetări efectuate de către echipa proiectului „Parteneriat global pentru educaţie în Moldova”, în prezent un număr de 80 de localităţi rurale din Republica Moldova nu dispun de instituţii preşcolare. În 17 din aceste sate nu există copii, iar în altele 30 de localităţi numărul copiilor este de cel mult cinci.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.