Comunităţile din Moldova se mobilizează pentru a le oferi copiilor condiţii mai bune de educaţie în şcoli şi grădiniţe
Comunităţile din Moldova se mobilizează pentru a le oferi copiilor condiţii mai bune de educaţie în şcoli şi grădiniţe. 105 din 195 de proiecte reprezentative ale grupurilor de iniţiativă, finanţate de către Programul de Dezvoltare Participativă a Comunităţilor din R. Moldova (CPP), au fost implementate în instituţiile de învăţământ. Valoarea totală a acestora este de 10,8 mln lei, se arată într-un comunicat de presă al CPP, citat de Info-Prim Neo.
CPP oferă comunităţilor posibilitatea de a alege problema pe care o consideră stringentă şi îi asistă în rezolvarea acesteia. Potrivit specialistului superior de program, Victor Banariuc, cel mai des cetăţenii aleg drept prioritate problemele care ţin de condiţiile de instruire a copiilor şi sănătatea lor.
Cu suportul Programului, membrii comunităţii, în parteneriat cu administraţia publică locală şi sectorul privat, au reuşit să facă reparaţii, lucrări de construcţie, acţiuni de amenajare a teritoriului ş.a., în 79 şcoli şi 26 grădiniţe. De asemenea, unele instituţii de învăţământ au fost dotate cu echipamentul tehnic necesar, inclusiv computere.
Datorită unui astfel de proiect, implementat în oraşul Soroca, copiii cu disabilităţi de la grădiniţa nr. 13 şi Centrul de zi „Icar” au un teren de joacă amenajat, adaptat la necesităţile lor. Potrivit liderului grupului de iniţiativă, Anastasia Cojuhari, oamenii din comunitate sunt în măsură să facă faţă problemelor locale. Înainte, copiii nu aveau unde să se joace şi nici nu prea ieşeau afară, acum ei simt că sunt ca şi ceilalţi copii şi se pot dezvolta normal, spune Anastasia Cojuhari.
CPP este un program de cinci ani pentru sporirea conştiinţei civice şi promovarea participării cetăţeneşti. Programul este finanţat de către Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) şi administrat de către Consiliul pentru Cercetări şi Schimburi Internaţionale (IREX).