Clasele simultane sunt binevenite în localităţile cu puţini copii, Ministerul Educaţiei
Deschiderea claselor simultane, când un profesor face ore concomitent cu două, trei sau patru clase, în funcţie de numărul elevilor, contribuie la păstrarea şcolilor primare în localităţile cu un număr mic de copii cu vârstă şcolară. Potrivit viceministrului educaţiei, Tatiana Potâng, în majoritatea raioanelor există necesitatea de a organiza astfel de clase, transmite Info-Prim Neo.
Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei, în prezent sunt înregistrate 609 astfel de clase în 315 şcoli din republică.
Predarea simultană există în învăţământ de mai mulţi ani. În cadrul predării simultane se împletesc două categorii de activităţi: lucrul direct cu o clasă de elevi şi activitatea independentă a celeilalte clase. Alternarea acestor două activităţi reprezintă specificul muncii simultane. Timpul rezervat realizării sarcinilor didactice este acelaşi ca şi în cadrul activităţii cu o singură clasă.
Potrivit Ministerului Educaţiei, clasele cu predare simultană se instituie în cazul când în 2 clase contingentul de elevi nu depăşeşte 25, în 3 clase – 13 elevi, în 4 clase – 9. Cele mai frecvente sunt situaţiile când învăţătorul lucrează cu două clase.