Chişinău, 21 aprilie 2011
CJI lansează primul studiu naţional de audienţă a mass media în anul 2011
Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) lansează rezultatele studiului naţional de audienţă a presei scrise şi audiovizuale, realizat în perioada 2-30 martie 2011 de către Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău, la comanda CJI.
Studiul include date privind audienţa canalelor TV, a posturilor de radio şi a publicaţiilor din Republica Moldova, la nivelul localităţilor urbane şi rurale. Audienţa a fost măsurată pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe din sistemele de măsurare existente pe plan internaţional.
Cercetarea a fost efectuată pe un eşantion total de 1734 persoane, rezidente în localităţile urbane şi rurale ale RM, cu o eroare maximă de eşantionare de +/-2.6%. Eşantionul a cuprins 64 de localităţi, inclusiv municipiile Chişinău, Bălţi şi Comrat. Eşantionarea s-a făcut pe cote de vârstă şi sex conform datelor obţinute de la Departamentul de Statistică.
Studiul naţional de audienţă a presei scrise şi audiovizuale a fost realizat în cadrul proiectului “Dezvoltarea capacităţilor mass media din Republica Moldova, inclusiv din Gagauz Yeri”, implementat de către CJI în perioada ianuarie – decembrie 2011, cu susţinerea financiară a Civil Rights Defenders (fostul Comitet Helsinki pentru Drepturile Omului din Suedia). Proiectul prevede realizarea a două studii de audienţă (în martie şi decembrie 2011), dar şi o serie de activităţi de instruire (inclusiv traininguri privind utilizarea datelor studiilor de audienţă), consultanţă, asistenţă la crearea şi dezvoltarea paginilor web ale mass media din Gagauz Yeri etc.
Studiul integral poate fi găsit pe pagina web a CJI, la rubrica Cercetare şi publicaţii: http://www.ijc.md/index.php?option=com_content&task=view&id=323&Itemid=117
Str . Sciusev 53 , Chlsinau , 20 12 MD, tel. (3732) 213652, 227539, fax (3732) 226681