Circulația pe drumul de ocolire Ungheni, care urma să fie dat în exploatare în iunie 2016, ar putea fi deschisă în mai 2018. Potrivit autorităților, gradul de realizare la data de 1 decembrie curent constituia 87%, iar pentru finalizare ar fi nevoie de 30 de zile favorabile pentru lucrări, transmite IPN.
Într-o conferință de presă, ministrul economiei și infrastructurii, vicepremierul Octavian Calmâc, a declarat că, la data de 1 ianuarie 2017, gradul de realizare pe drumul respectiv era de 25%. Ultimului strat de asfalt, care urmează a fi așternut, este unul special, cu celuloză, și necesită condiții meteorologice favorabile – temperaturi de cel puțin 10 grade. De aceea, lucrările vor fi reluate în luna aprilie. Mai mult, drumarii au recomandat ca circulația să nu fie pornită pe perioada de iarnă întrucât pe acest segment încă nu au fost instalate balustradele.
Reparația drumului de ocolire Ungheni este finanțată dintr-un grant al Uniunii Europene, în valoare de 11 milioane de euro, dintre care au fost valorificate 9,5 milioane.
Potrivit datelor MEI, în anul 2017, din Fondul Rutier Național, care a constituit 1,08 miliarde de lei, au fost reparați capital circa 50 de kilometri de drum. Au fost efectuate reparații curente pe 30 de kilometri de drum din beton și pe 27,3 kilometri de drum public de tip macadam. Pe parcursul anului au fost construite șase poduri noi, iar altele cinci se află încă în construcție. Totodată, din fonduri externe au fost reabilitate circa 60 de kilometri de drum național, din totalul de 400 km aflați în reparație. Din surse externe, de asemenea, au fost reabilitate patru poduri.
Pentru anul 2018 se planifică un buget total de 4,160 de miliarde de lei, inclusiv cu finanțare externă. Fondul Rutier pentru anul viitor se planifică a fi în valoare de 972,4 milioane lei. Din finanțarea externă planificată pentru anul 2018, urmează să fie dat în exploatare drumul Ungheni – Chișinău cu excepția unui segment de 6,6 km lângă Bahmut. La fel, urmează să fie reparate porțiunile de drum Hâncești – Lăpușna – Leușeni (37 de kilometri); Bălți – Sculeni cca 80% fără drumurile din localități (54 de kilometri) și Comrat – Ciumai (55 de kilometri).