Circa 9 mii de copii cu CES au şansa să înveţe în şcoala din comunitate

Aproape 500 de centre de resurse cu servicii de suport pentru copiii cu cerințe educaționale speciale (CES) au fost create în ultimii 3 ani în instituțiile de învățământ din țară, ceea ce a permis ca circa 9 mii de copii cu CES să învețe în școala din comunitate și să se bucure de dreptul de a crește în familie. Educația incluzivă înseamnă un spațiu educațional prietenos, accesibil, capabil să răspundă cerințelor tuturor copiilor, a declarat viceministrul educației, Igor Grosu, la prima ediție a Conferinței Naționale în domeniul educației incluzive, desfășurate joi, 12 martie, la Chișinău, transmite IPN.

„Avem un cadru legal în care consfințim dezideratul incluziunii, avem oameni instruiți în sistem. Cu toate acestea, există provocări care țin atât de sistem, cât și de reticența părinților sau a membrilor comunității. Dacă nu investim acum în acești copii, oferindu-le posibilitatea să își valorifice potențialul, vom plăti un preț mult mai mare pe viitor”, a spus oficialul.

Programul de dezvoltare a educaţiei incluzive în Republica Moldova pentru anii 2011-2020 (aprobat prin hotărâre de guvernului în 2011) a plasat educaţia incluzivă la rangul priorităţilor de stat. Acesta prevede asigurarea condiţiilor de incluziune a copiilor dezinstituționalizați din învăţământul rezidențial, precum și școlarizarea și incluziunea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale în instituțiile de învăţământ general.

Prima ediție a Conferinței Naționale în domeniul educației incluzive din Republica Moldova a fost organizată cu susţinerea financiară a Unicef Moldova, APSCF, KulturKontakt Austria și Fundația Lumos Moldova.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.