Circa 700 de consumatori au utilizat, în luna octombrie, platforma de autocitire a SA „Apă-Canal Chișinău”, prin intermediul căreia au transmis indicii contoarelor la apă rece. Furnizorul optează și în continuare pentru utilizarea serviciilor electronice, mai ales în contextul pandemiei COVID-19, transmite IPN.
Pe parcursul lunii octombrie, prin intermediul rețelelor de socializare Viber, WhatsApp, Telegram, circa 182 de consumatori au transmis indicii contorului la specialistul delegat din cadrul Direcției comerciale. Peste 20 de consumatori au trimis datele prin SMS, însă cei mai mulți – 500 – au făcut-o prin telefon.
Potrivit ACC, transmiterea lunară a indicilor contoarelor de apă rece, amplasate la fiecare loc de consum, se face conform condițiilor termenelor precizate de către furnizor în factură. Astfel, consumatorul va plăti efectiv consumul real din luna respectivă. Indicii transmiși de consumator vor constitui baza de calcul a emiterii facturii. În situația în care indicii nu sunt transmiși în termenele indicate în factură, facturarea se va realiza pe baza consumului lunar estimativ al serviciului de alimentare cu apă.
În cuprinsul tuturor facturilor este comunicată perioada de autocitire. Specialistul delegat pentru introducerea datelor poate fi contactat de către consumatorul casnic din apartamente la numărul de telefon: 062100679, iar de către consumatorul casnic din sector particular – la numărul de telefon: 060001663. Alți consumatori – agenți economici, sectorul de stat, gestionarii fondurilor locative – pot apel la numărul de telefon: 062100729.