La cinci ani de la lansarea serviciului „Telefonul Copilului”, aproape 33 de mii de persoane au beneficiat de consiliere gratuită din partea psihologilor. Printre problemele semnalate de către apelanți se numără lipsa de comunicare cu părinții, hărțuirea în școală și sentimentul de singurătate, transmite IPN.
Potrivit datelor Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, din numărul total de apeluri, aproape 22 de mii de apelanți sunt copii. Restul apelurilor au fost efectuate de către părinți, vecini, rude etc.
„Scopul nostru este ca toți copiii din Republica Moldova să cunoască acest număr, să sune și să vorbească despre problemele cu care se confruntă, să se informeze despre drepturile lor și modalitățile prin care acestea pot fi realizate și apărate. Iar noi, specialiștii în domeniu, să intervenim la timp ca să prevenim situațiile de criză în care sunt implicați copii”, a declarat Viorica Dumbrăveanu, secretar de stat la Minister.
„Telefonul Copilului” 116 111 este un serviciu telefonic de asistență gratuită pentru copii, care și-a început activitatea la 4 iunie 2014, fiind gestionat de MSMPS și implementat de AO „CNFACEM”. Telefonul Copilului oferă suport emoțional atât copiilor, cât și părinților aflați în dificultate și de informare în domeniul drepturilor și protecției copilului.
Serviciul activează non-stop, apelul este gratuit, confidențial și anonim.