Chiar dacă telefoanele fixe sunt încă solicitate, oamenii vorbesc mai puţin la ele
Veniturile din vânzarea serviciilor pe piaţa de telefonie fixă au descrescut în primele trei luni ale anului cu 4,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi a alcătuit 384,7 milioane de lei. Veniturile au descrescut chiar dacă numărul conectărilor este în creştere cu 25% . Această tendinţă se face tot mai simţită în ultimii trei ani, menţionează Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei, transmite Info-Prim Neo.
Creşterea numărului de abonaţi se datorează exclusiv operatorilor alternativi de telefonie fixă. În perioada de raport, aceştia au conectat la reţelele sale 6 mii de abonaţi noi, iar baza de abonaţi a SA „Moldtelecom” s-a redus cu 1,4 mii. Ca rezultat, la 31 martie curent, SA „Moldtelecom” avea 1,1 milioane de abonaţi, iar toţi operatorii alternativi – 58,7 mii.
Volumul total al traficului realizat de către utilizatori prin intermediul reţelelor de telefonie fixă a scăzut cu 7,3% faţă de primul trimestru al anului trecut şi a alcătuit 839,8 milioane de minute. Datele ANRCETI mai arată că în perioada de raport veniturile SA „Moldtelecom” provenite din vânzarea serviciilor de telefonie fixă au scăzut cu 5,6%, până la 375,4 milioane de lei, iar vânzările operatorilor alternativi au crescut cu 54% şi au însumat 9,3 milioane de lei.
În perioada de referinţă, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al operatorilor de telefonie fixă s-a redus cu 6,3% şi a însumat 108,5 lei. SA „Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 111,1 lei (în scădere cu 5,8%), iar operatorii alternativi – de 55,7 lei (în creştere cu 7,5%).
Pe piaţa telefoniei fixe activează 23 de operatori. Cel mai mare jucător pe această piaţă este SA „Moldtelecom” care deţine după cifra de afaceri o cotă de piaţă de 97,6%.