Cetăţenii vor putea denunţa actele de corupţie în vamă la un număr unic

Actele de corupţie în vamă vor putea fi denunţate la Centrul Unic de Apel (Call Center), lansat de către Serviciul Vamal la 1 august. La acelaşi număr de telefon – (+373 22) 574 111, cetăţenii şi agenţii economici vor putea obţine şi informaţii despre regulile vamale. Apelurile pot fi efectuate de pe telefonul fix sau mobil, la tarif obişnuit, din orice localitate din Republica Moldova şi din străinătate, transmite IPN.

Şeful Direcţiei Management Strategic din cadrul Serviciului Vamal, Natalia Calenic, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că până în prezent cetăţenii puteau solicita informaţii şi raporta despre unele acte de corupţie la mai multe numere de telefon. Pentru a eficientiza procesul, a fost nevoie de un număr unic.

Operatorii centrului vor oferi date despre procedura de declararea a mărfurilor şi mijloacelor de transport, despre condiţiile de acordare a scutirilor de impozite pentru bunurile introduse de către persoanele fizice în scopuri personale. De asemenea, cetăţenii vor putea solicita informaţii despre regulile de declarare a valutei, restricţiile la introducerea mijloacelor de transport şi alte probleme de interes din domeniul vamal.

Linia de informare va avea program de luni până vineri, între orele 08.00-17.00. Operatorii vor răspunde în limba română, rusă şi engleză. De asemenea, în premieră cetăţenii vor putea comunica cu Serviciul Vamal prin intermediul Skype.

Şeful adjunct al Departamentului venituri şi control vamal din cadrul Serviciului Vamal, Tudor Dabija, a spus că cel mai des persoanele sună pentru a se informa despre vinietă, care este costul acesteia, unde poate fi procurată. De asemenea, se interesează despre trecerea temporară a graniţei de către unităţile de transport; despre documente care trebuie să fie prezentate la importul unui lucru etc.

Inspectorul principal al Direcţiei securitate internă din cadrul Serviciului Vamal, Rodica Cojocaru, a spus că, în primele 6 luni ale anului, au fost înregistrate 25 de apeluri, care s-au referit la acte de corupţie, abuz de serviciu, conflicte de interese şi altele.

Pliante informative despre lansarea Centrului Unic de Apel vor fi oferite la toate punctele de trecere şi la posturile vamale interne.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.