Din 28 august, datele din certificatele de concediu medical sunt transmise de către medici Casei Naționale de Asigurări Sociale, pentru plata indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă, prin intermediul platformei guvernamentale electronice MConnect. Ministra sănătății, muncii și protecției sociale, Ala Nemerenco, a spus la un briefing de presă că solicitantului îi se va elibera în continuare certificatul medical pe suport de hârtie, pentru a-l prezenta angajatorului, transmite IPN.
Potrivit ministrei, potrivit Legii cu privire la indemnizațiile pentru incapacitate temporară de muncă și alte prestații de asigurări sociale, de la 1 iulie stabilirea, calcularea și achitarea indemnizației se asigură direct de către CNAS. Indemnizația pentru primele cinci zile de concediu medical în cazul bolilor obișnuite sau al accidentelor nelegate de muncă vor fi calculate și achitate de către angajator, însă nu mai mult de 15 zile cumulative pe parcursul unui an în cazul mai multor perioade de incapacitate temporară de muncă al aceluiași angajat.
Ala Nemerenco a mai spus că rolul instituțiilor medico-sanitare este de a introduce pe platforma MConnect datele din certificatele medicale eliberare începând cu 1 iulie și de a informa pacienții despre noile reglementări. Ministra și-a exprimat speranța că într-un viitor apropiat se va ajunge la eliberarea certificatelor de concediu medical doar în format electronic, inclusiv cele care urmează să ajungă la angajatori.
„Utilizarea portalului certificatelor de concediu medical are ca scop instituirea unui mecanism de evidență și control sistemic asupra modului de plată a indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă și aducerea în concordanță a plăților cu experiența internațională”, a precizat ministra.
În luna martie, s-a anunțat că de la 1 iulie certificatul de concediu medical va fi întocmit în format electronic. Ministra sănătății a spus că motivul întârzierii trecerii la certificatul medical electronic este că primul câștigător al licitației de achiziție publică, după câteva luni, a refuzat realizarea contractului pentru că nu se încadra în termenele convenite. Astfel, ministerul a fost nevoit să lanseze repetat procedura de achiziţii publice.