Mai multe categorii de cetățeni trebuie să se adreseze asistentului social pentru a depune cereri pentru compensații la energie. Este vorba despre unii consumatori care folosesc combustibili solizi și cei care nu au conexiune la energia electrică sau care nu pot comunica un cod IDNP. Precizările sunt făcute de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale, în contextul în care unii solicitanți de compensații au fost redirecționați la asistentul social când au încercat să se înregistreze online pe platforma compensatii.gov.md.
Contactat de IPN, consultantul principal al Serviciului de informare și comunicare cu mass-media a MMPS, Diana Blănaru, a precizat că solicitanții, care folosesc combustibili solizi ca sursă principală de încălzire și nu au beneficiat de ajutor pentru perioada rece a anului în sezonul 2022-2023, trebuie să se adreseze la asistentul social pentru a depune cererea pentru compensații. De asemenea, este vorba și despre cei care nu au primit compensație la energie sub formă de plată monetară în sezonul 2023-2024.
Potrivit lui Blanaru, la asistentul social trebuie să depună cerere și solicitanții care nu au conexiune la energia electrică, solicitanții care utilizează un contor comun pentru mai multe gospodării, precum și solicitanții care nu pot comunica un cod IDNP (dețin acte de identitate care nu au atribuite IDNP-uri).
Pentru a primi compensații pentru luna noiembrie, doritorii trebuie să se înregistreze pe platforma compensatii.gov.md până la data de 28 noiembrie. Pe perioada sezonului rece (noiembrie-martie), cererile pot fi depuse oricând, dar compensațiile nu vor fi acordate pentru lunile precedente. Dacă cererea a fost depusă după data de 28 a lunii, compensațiile vor fi acordate începând cu luna următoare.
Potrivit datelor MMPS, până în prezent, au fost depuse aproape 158 000 de cereri pentru acordarea compensațiilor la energie pentru acest sezon rece, dintre care peste 60 000 au fost completate cu ajutorul registratorilor.