Organizaţia CCF Moldova – Copil, Comunitate, Familie şi partenerul său, Hope and Homes for Children Marea Britanie, se arată îngrijoraţi de relatarea tendenţioasă în cadrul unei serii de reportaje realizate de postul de televiziune NTV Moldova despre închiderea şcolii-internat din satul Grinăuţi, Ocniţa. Într-o declaraţie, organizaţia menţionează că jurnaliştii şi persoanele intervievate au relatat doar o parte a realităţii, ruptă din contextual reformelor întreprinse de Guvern în conformitate cu standardele europene, internaţionale şi prevederile drepturilor omului. CCF – Moldova subliniază că şcoala-internat din Grinăuţi a fost închisă în mai 2015, cei 80 de copii au fost reintegraţi în familiile lor biologice sau substitutive, transmite IPN.
„Considerăm că protagonista unuia dintre reportajele de la Ocniţa a fost expusă public cu încălcarea normelor de etică jurnalistică. Ţinem să precizăm că această fată a fost luată acasă de către sora ei în ianuarie 2015, înainte ca şcoala-internat să fie închisă, deci revenirea acasă nu are legătură directă cu închiderea instituţiei”, se menţionează în declaraţie.
Mai mult, CCF – Moldova accentuează că revenirea ei acasă este în strânsă legătură cu abuzurile comise în internat, motiv pentru care familia nu a mai suportat şi a decis să o ia de acolo. „Mărturiile mai multor copii şi ale rudelor lor despre comportamentul abuziv al directorului instituţiei ne-au făcut să depunem o sesizare la Procuratura raionului Ocniţa, iar fostul director al instituţiei, Veaceslav Demciuc, care pledează în reportaj pentru redeschiderea urgentă a internatului, este, în prezent, cercetat penal. Dosarul a fost finalizat şi pus pe rol, iar prima şedinţa de judecată va avea loc pe 23 februarie curent”, informează organizaţia.
CCF – Moldova invită jurnaliştii să se documenteze şi să prezinte informaţia în mod echilibrat, adică să consulte toate sursele disponibile şi să prezinte informaţia complet, fără a o scoate din context. Totodată, organizaţia face apel către toţi ceilalţi membri ai societăţii să ajute copiii dezinstituţionalizaţi să se includă în ciclul educaţional şi viaţa comunitară, fără să-i discrimineze sau să pledeze pentru izolarea lor.