Chiar dacă aproape fiecare are un telefon mobil, pe străzile Chișinăului mai pot fi observate telefoane publice. Unele – funcționale, altele – nu. Într-un răspuns oferit Agenției de presă IPN, operatorul național de telecomunicații, compania Moldtelecom, precizează că telefoanele publice au în prezent un rol mai mult social, în special pentru asigurarea accesului la servicii de telecomunicații în caz de urgență.
Moldtelecom operează cu date de la finele anului 2014, menționând că în rețea erau înregistrate 1000 de telefoane publice, majoritatea – în Chișinău.
Apelurile de la telefoanele publice pot fi făcute folosind cartele cu CIP și cartelele tete-a-tete, care permit efectuarea convorbirilor locale, interurbane și internaționale fără necesitatea unui contract sau abonament. Cartelele pot fi cumpărate în centrele comerciale Moldtelecom și sunt valabile timp de un an din momentul efectuării primului apel. Apelul către serviciul de urgență este gratuit.
Operatorul nu precizează care este traficul de voce prin intermediul telefoanelor publice, dar recunoaște că numărul de persoane care utilizează telefoanele stradale este în continuă descreștere „lucru care are loc pe motivul dezvoltării comunicațiilor mobile în întreaga țară”. 90% a apelurilor de la respectivele telefoane sunt făcute spre operatorul Moldtelecom și 10 % către alți operatori.
Întrucât respectivele telefoane sunt în gestiunea Moldtelecom, operatorul este cel care trebuie să-și asume reparația, întreținerea sau scoaterea telefoanelor nefuncționale – au declarat pentru IPN responsabili de la Primărie, întrebați cum se încadrează cabinele telefoanelor publice deteriorate în aspectul estetic al orașului.