Campanie de educație civică și electorală: „ALEGE gândirea critică”

Asociația Promo- LEX  a dat startul Campaniei de educație civică și electorală: „ALEGE gândirea critică”. Timp de o lună, elevi din 12 localități rurale și urbane vor fi instruiți despre sistemul electoral din Republica Moldova, despre drepturile electorale ale cetățenilor, dar și despre rolul partidelor și al cetățenilor în procesele democratice, relatează IPN.

În prima zi de campanie, organizatorii au expus, în Scuarul Europei din municipiul Chișinău, 20 de fotografii cu tematică electorală.  #iesilavot – acesta este genericul expoziției, care surprinde imagini din timpul campaniilor de educație civică și electorală organizate în anii 2015-2017, în cadrul cărora au fost implicați peste 200 de voluntari din 77 de localități.

„Fotografiile expuse sunt din diferite localități și au drept scop conștientizarea de către cetățeni a rolului politicului. Astăzi ne-am propus să prezentăm doar câteva fotografii, făcute pe parcursul a patru campanii electorale. Sperăm ca la final, fiecare să  tragă concluziile de rigoare”, a declarat Irina Corobcenco, manager de programe educaționale Promo-LEX.  

Ulterior fotografiile vor fi expuse la Parlament,  Guvern, Biblioteca Municipală „B. P. Hașdeu”, Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți, Universitatea de Stat „B. P. Hasdeu” din Cahul, Consiliul raional Călărași, precum și Liceul Teoretic „Pan Halippa” din Edineț.

De asemenea, pe parcursul lunii februarie, echipa Promo-LEX va vizita 12 instituții școlare din 12 localități rurale și urbane, unde vor proiecta filmul „A goat for a vote” (O capră pentru un vot), iar ulterior, împreună cu elevii, vor dezbate mesajul pe care îl transmite acest film, despre sistemul electoral, drepturile electorale ale cetățenilor, rolul partidelor politice și a cetățenilor în procesul de dezvoltare a democrației.

„Scopul campaniei este de a informa tinerii cu privire la drepturile lor electorale și importanța implicării lor în monitorizarea proceselor democratice, precum și în dezvoltarea comunităților locale”, a adăugat Irina Corobcenco, manager de programe educaționale Promo-LEX.

Campania este organizată în contextul Zilei Internaționale a Alegerilor și se va încheia în data de 5 martie, fiind susținută financiar de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.