Campania Rostul Postului a adunat în acest an peste 62 de mii de lei

Campania socială Rostul Postului, desfășurată pentru al patrulea an de organizația Copil, Comunitate, Familie (CCF Moldova), a adunat peste 62 de mii de lei. Banii au fost colectați timp de șapte săptămâni, cu sprijinul a 164 de persoane, care și-au donat mesele virtuale, în restaurantul www.rostulpostului.md, convertite în bani reali. Aceste resurse financiare ajuta asociația obștească să ajungă la cât mai mulți copii, pentru a le oferi ajutor prioritar, transmite IPN.

Campania Rostul Postului, lansată tradițional în prima zi a postului Paștelui, în acest an pe 2 martie, s-a încheiat odată cu cea mai mare dintre sărbătorile religioase, de peste an, Paștile. Potrivit CCF Moldova, prin această ațiune socială, se dorește ca fiecare să dea și un altfel de rost, care înseamnă fapte bune în susținerea copiilor din familii sărace, copii care noapte de noapte se culcă flămânzi.

Într-un comunicat de presă al asociației se face referire la datele statistice, potrivit căror, în Moldova sunt 590 de mii de copii, iar fiecare al optulea dintre ei suferă de sărăcie. Totodată, fiecare al cincilea are singurul sau ambii părinți plecați peste hotare. „În plină campanie, ne-am pomenit afectați grav de o criză globală, provocată de virusul Covid-19, una care afectează pe termen lung toate sistemele: medical, social, umanitar, economic etc. Din cauza pandemiei, situația familiilor vulnerabile se coplică extrem de mult. Dacă familia nu mai face față grijilor, copiii riscă să fie separați de cei dragi și plasați în instituții rezidențiale (orfelinate), unde vor avea ce mânca, dar nu vor avea afecțiunea părintească, pe lângă asta și riscul infectării e la fel de sporit”, se spune în comunicat.

În situația de pandemie, echipa CCF Moldova și-a schimbat prioritățile. Asociația este contactată de un număr tot mai mare de familii ajunse la limita existenței, iar intervențiile se transformă pentru moment în ajutoare de urgență.

„Aceste familii și până acum au trăit într-un gen de pandemie a sărăciei, a lipsurilor, a unor drepturi nerealizate, a unei marginalizări, iar acum COVID-ul a pus o presiune și mai mare asupra lor. Aceste familii care nu au nicio rezervă, nici de bani, nici de produse alimentare, deci, efectiv nimic, trebuie acum să facă față provocărilor sociale de distanțare, de izolare, de frică, de anxietate, problemelor fizice sau fiziologice, să zic așa, produse igienice, lipsa apei curente și situației educaționale, pentru că copiii nu au acces la educație”, a menționat Liliana Rotaru, președintele CCF/HHC Moldova.

Asociația precizează că, la fel ca și în anii precedenți, va cumpăra nu doar produse alimentare, dar și animale domestice și plante agricole.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.