Campania noastră s-a axat pe succes! Vlad Plahotniuc în ipostază nouă de şef al staff-ului electoral al PDM

[Vicepreşedintele Partidului Democrat, Vlad Plahotniuc, deşi poate fi considerat încă nou în politică, şi-a asumat un rol responsabil în alegerile locale generale, cel de coordonator al campaniei electorale a formaţiunii. În interviul ce urmează vedeţi cum apreciază el rezultatele scrutinului, lucrul staff-urilor electorale, obiectivele partidului şi ale noilor aleşi locali.] [ - Dle Plahotniuc, sunteţi mulţumit de rezultatele PDM în alegerile locale şi cui credeţi că se datorează ele, candidaţilor din fiecare localitate sau echipei de campanie?] - Mi-aţi pus o întrebare aproape tradiţională. Şi răspunsul nu va fi prea original, dar, înţeleg subtextul şi o să încerc să-l clarific. Mă bucur, desigur, pentru cazurile, în care avem rezultate bune. Îi felicit din suflet pe colegii, care au fost aleşi. Da, sunt nemulţumit în celelalte situaţii. Dar ţin să-i felicit şi pe acei candidaţi din partea PDM, cărora le-a mers mai puţin. Pentru toţi noi această campanie a fost încă o şcoală şi un pas înainte. Mulţi au pierdut la limită în turul doi, dar aceasta înseamnă că au consolidat puternic imaginea partidului acolo unde au concurat, au pus o bază bună pentru viitor. În alte cazuri, cum sunt cele din municipiile mari, candidaţii noştri, în pofida faptului că au fost de calitate şi au avut o prestaţie foarte bună, au suportat consecinţele unei polarizări fără precedent a electoratului. Alegerile locale sunt specifice, căci se spune că se aleg oamenii, nu partidele. Dar lucrurile, mai ales în campania care s-a încheiat, au fost mult mai complicate şi au contrazis în multe cazuri această teză. Ceea ce ar trebui să menţionez, la general, este faptul că partidul şi staff-ul electoral central au oferit sprijinul maximal şi egal pentru toţi cei aflaţi pe prima linie a confruntării electorale, candidaţii PDM. Acolo unde şi celelalte circumstanţe au fost favorabile, avem succese, dar nu s-a întâmplat pretutindeni. Toată lumea acum se uită pe statisticile alegerilor şi se minunează, cum spun moldovenii. Partidul Democrat are cea mai mare creştere între componentele AIE faţă de precedentele alegeri parlamentare, dar şi cel mai bun rezultat la alegerile locale din istoria formaţiunii, dacă nu greşesc. Avem 220 de primari, 226 de consilieri de nivelul doi şi 2263 de nivelul unu. Dacă mai facem ordine în statistici, poate că sunt chiar mai mulţi, căci deja după alegeri mulţi primari independenţi şi consilieri şi-au manifestat dorinţa de a veni sub umbrela PDM. Eu prietenesc cu cifrele, care sunt un argument imbatabil, dar aş vrea să vă spun că mă interesează mai mult capacitatea Partidului Democrat de a se dezvolta şi de a-şi perfecţiona instrumentele de activitate politică. Pentru că de ele depinde să avem un rezultat politic şi electoral constant şi să fim capabili să realizăm angajamentele noastre faţă de cetăţeni, atât ca aleşi în organele de conducere de toate nivelurile, cât şi ca partid în general. Ca manager cu o oarecare experienţă, care încearcă să-şi aplice cunoştinţele în plan politic, pot spune că am reuşit câte ceva, dar mai avem de lucru, de învăţat, de preluat modele şi practici de succes. [ - A fost o decizie grea, să vă asumaţi conducerea campaniei electorale la nici un an de când aţi intrat în activitatea politică, în Partidul Democrat?] - Dacă stau să-mi amintesc a fost o decizie firească, fără multe ezitări. Sunt un om al acţiunii şi al echipei. Pe de o parte, dacă mă implic într-un proiect, o fac la modul absolut, iar susţinerea Partidului Democrat şi apoi venirea în rândurile lui este anume ceea, ce mi-a marcat viaţa în ultimii ani. Pe de altă parte, atunci când colegii şi-au exprimat încrederea în capacitatea mea de a conduce echipa electorală şi mi-au propus acest lucru, totul a fost ca şi decis. Într-adevăr, m-am bazat pe experienţa mea de administrare şi pe cea acumulată în campania parlamentară precedentă, dar şi pe cunoştinţele politice mult mai vaste ale colegilor de partid. Un semn de încurajare pentru mine, după începerea campaniei, a fost şi acela că unii concurenţi politici au început a avea emoţii şi chiar au încercat să-mi atace din nou imaginea. Înseamnă că, aşa nou cum sunt eu în politică, deranjez actorii mai vechi din alte tabere. Era o chestiune de principiu ca răspunsul la „înţepături” să fie dat prin rezultatul electoral al PDM – e încă o mică satisfacţie pentru un conducător de campanie. [ - Cum aţi construit strategia, tactica, mesajele de campanie, mai ales că e destul de complicat să găseşti modalitatea de a îbina elementele generale cu cele particulare, din fiecare localitate? Aţi apelat la tehnologi electorali consacraţi, de peste hotare?] - Poate părea de puţin ajutor, dar eu cred că a contat filosofia care a dominat lucrul echipei şi a tuturor colegilor din teritoriu – Partidul Democrat a făcut o campanie axată pe succes: îndrăzneaţă, cu un brand-ing modern, dar orientată spre grijile cetăţenilor obişnuiţi din satele şi oraşele Moldovei! Este mai comod să atragi în asemenea situaţii echipe specializate, care ştiu să facă de la cap la coadă tot ceea ce aţi menţionat în întrebare. Dar, de această dată, ne-am bazat practic pe resurse proprii şi pe consultanţă autohtonă, de aici, din Moldova, care au reuşit într-un regim alert să elaboreze şi să implementeze elementele de bază ale campaniei. Campania a fost gândită pe toate palierele, de la implicarea liderului PDM cu suport de imagine pentru candidaţii noştri, până la micro-campaniile locale, realizate la nivelul presei şi al altor canale de comunicare din teritoriu. Desigur, alegerile fiind cu mii de candidaţi în toată ţara, a trebuit să revenim la sigla cu abrevierea denumirii partidului. Domnul preşedinte Lupu, în schimb, a fost protagonistul principal al spoturilor televizate, cel din primul tur fiind unul chiar foarte puternic ca mesaj. De această dată am utilizat mai decent outdoor-ul, adică panourile publicitare, dar ele au fost suficient de prezente în Chişinău şi în toate centrele raionale, prezentând candidaţii PDM. Era mai dificil de elaborat un slogan nou, care să fie puternic, uşor de memorizat, dar şi de aplicat într-o varietate de contexte. E timpul! – cred că este un slogan care răspunde unei aşteptări de mulţi ani din partea cetăţenilor de a vedea progrese reale în dezvoltarea ţării, în rezolvarea problemelor cu care se confruntă în viaţa cotidiană. Deşi au trecut, iată, deja 20 de ani de când Republica Moldova este stat independent, situaţia în cele mai multe domenii arată astfel, de parcă încă nu ne-ar fi ajuns timp să ne ocupăm de ea la modul serios. Acest slogan are şi semnificaţia că oamenii nu vor aştepta mult ca noi, politicienii, administraţia de stat centrală şi locală, să arătăm rezultate. Într-adevăr, ni s-a dat o şansă şi urmează să îndreptăţim aşteptările, altfel timpul va trece fără rost şi vom avea de pierdut cu toţii. Dacă vreţi, e şi un mesaj pentru cei aleşi, un apel la responsabilitate! [Pentru consemnare, Irina Gîscă] Preluat de pe http://www.timpul.md/articol/vlad-plahotniuc-a-condus-staff-ul-electoral-al-pdm-campania-noastra-s-a-axat-pe-succes-24568.html

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.