Campania de informare a alegătorilor, desfăşurată de Centrul de Instruire Continuă în Domeniul Electoral (CICDE) de pe lângă Comisia Electorală Centrală, a ajuns la final. Pentru vineri, 12 iunie, au fost planificate ultimele două acţiuni, ambele la Chişinău – PROMObus-ul şi iluminarea în culorile tricolorului a Arcului de Triumf, transmite IPN.
Directorul CICDE, Natalia Iuraş, a declarat că din concluziile preliminare ale campaniei rezultă că este nevoie de acţiuni de informare a alegătorilor, mai ales a tinerilor. Acţiunile desfăşurate pe parcursul celor două săptămâni de campanie au fost salutate de cetăţeni. În diferite oraşe, oamenii au participat cu interes la concursurile organizate de voluntari, care au vizat subiecte de educaţie electorală.
„Sperăm că vom mai organiza acţiuni de educaţie civică şi educaţie electorală ca să fim pregătiţi şi mai bine pentru următoarele scrutine. Am organizat şi în 2011 acţiuni de informare, dar au fost mai puţine zile şi mai puţine localităţi vizitate. În acest an am reuşit să ajungem în toate raioanele republicii”, a spus Natalia Iuraş. Pe parcursul celor două săptămâni, în toate localităţile au avut loc discuţii cu cetăţenii şi în mare parte aceştia au fost binevoitori şi primitori.
Natalia Iuraş a mai spus că CICDE nu va aştepta următorul scrutin pentru a desfăşura acţiuni de informare, dar va fi prezentă în teritoriu şi între campanii, pentru ca cetăţenii să fie mai bine informaţi şi să facă o analiză înainte de a-şi da votul. După alegeri, CICDE va ajunge şi în universităţi, în colegii, pentru a atrage cât mai mulţi tineri în procesul electoral.
În total pe parcursul celor 14 zile de campanie, la acţiunile de informare ale CICDE au participat aproximativ 5 mii de persoane.