Camera de Comerţ şi Industrie a demarat un proces de colectarea a ofertelor din partea producătorilor de fructe şi legume din Republica Moldova pentru a-i ajuta să găsească pieţe noi de desfacere. Anunţul a fost făcut de către Sergiu Harea, director al departamentului economie din cadrul CCI în cadrul emisiunii „Loc de dialog” de la postul public Radio Moldova, transmite IPN.
Sergiu Harea a precizat că procesul de colectare a ofertelor a fost lansat cu scopul de a susține agenții economici afectați de restricțiile la exportul pe piața Federației Ruse, pentru a le promova, inclusiv prin intermediul rețelelor internaționale de marketing.
Potrivit lui Sergiu Harea, producătorii de fructe şi legume pentru a înregistra rezultate și a-și găsi parteneri de afaceri este necesar să vină cu oferte comerciale concrete, ce vor conține informații referitor la capacitățile de producere, tipul/soiul produs, termenii de livrare etc. În acest scop a fost elaborat un formulat tipizat, care este publicat pe pagina web a CCI www.chamber.md, şi care trebuie completat, apoi expediat prin poşta electronică eic@chamber.md.
Ulterior, informațiile vor fi sistematizate, distribuite partenerilor de peste hotare ai CCI și plasate pe rețelele internaționale de marketing. Serviciile respective vor fi prestate gratuit de către CCI până pe data de 31 decembrie 2014.
Sergiu Harea a precizat că o bună parte din producătorii de fructe deja se orientează către alte pieţe în afară de cea din Rusia. „Am fost la Ştefan Vodă, acolo producătorii nu aşteaptă să le redeschidă piaţa rusă. Au găsit parteneri de afaceri în Qatar, urde vor exporta prune. De asemenea, negociază cu beneficiari din alte state. Din păcate, producătorii noştri nu sunt obişnuiţi să-şi caute singuri pieţe de desfacere, aşa cum este normal în business, ci aşteaptă să vină să le ia marfa de pe deal”, a spus Sergiu Harea.
Totodată, CCI şi-a propus şi o amplă campanie de informare a producătorilor de fructe şi legume despre cerinţele de calitate, ambalare, metode şi modele de marketing.