„Botanica Imaginaria” este titlul primei expoziţii personale a artistului român Alexandru Constantin Mica, găzduită de Alianţa Franceză din Moldova în perioada 13 decembrie curent – 30 ianuarie 2008. Directorul-adjunct al Alianţei Franceze, Adrian Cibotaru, a declarat în cadrul festivităţii de inaugurare a expoziţiei că aceasta este ultimul eveniment cultural al anului şi reprezintă ultima cireaşă de pe tortul aniversar al Alianţei, care a sărbătorit în 2007 15 ani de activitate. Expoziţia cuprinde 23 de picturi realizate în manieră tradiţională, în acuarelă, care reprezintă plante imaginare precum Mărul lui Newton - alungit din cauza gravitaţiei, Cireşele Sf. Valentin - în formă de inimi, Laleaua cu spini sau Castravetele-şarpe. Fiecare fruct, legumă sau floare poartă o denumire ştiinţifică, tradusă în limba latină de către un profesor francez titrat. Pentru că în toată Europa se discută aprins despre plantele modificate genetic, plasticianului i-a venit ideea să-şi creeze propriul ierbar ludic şi modificat intelectual. Nu este exclus ca mâine oamenii de ştiinţă să creeze astfel de plante, spune Alexandru C. Minca. Valoarea artistică a picturilor este dublată de valoarea materiei prime. 12 dintre lucrările expuse sunt realizate pe hârtie veche, file dintr-un carnet de contabilitate din Franţa anului 1780, iar celelalte – pe hârtie modernă executată în manual tot în Franţa. Cadrele desenelor sunt lucrate cu aur adevărat, în tradiţia grafică a secolelor XVII-XVIII, iar o unele culori sunt create de către artist după reţete ancestrale, plecând de la pigmenţi şi lianţi. Faptul că lucrările din această expoziţie vin, mai întâi de toate, în atenţia publicului din Moldova se datorează faptului că trăieşte de un an la Chişinău alături de soţia sa care lucrează la Ambasada Franţei. Artistul speră că aceste lucrări vor fi expuse şi în Franţa. Totodată, el îşi propune să editeze o carte pentru copii, care va cuprinde lucrările din colecţia „Botanica Imaginaria”, o carte cu desene preparatorii şi foi albe pe care micuţii să-şi creeze propriile plante imaginare. Plasticianul Sergiu Coţofan remarcă maniera veche şi minuţioasă în care lucrează Alexandru C. Minca. Artistul foloseşte fin şi cu mult respect suportul picturilor sale introducând, într-un mod original, şi cele mai mici defecte ale hârtiei în suprafaţa desenului, menţionează Sergiu Coţofan. Alexandru Constantin Mica s-a născut la Oneşti, România, în 1956. După studiile cu profil umanist şi nesupunerea la canoanele artistice ale erei comuniste, acesta eşuează de două ori, la concursul de admitere la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din Bucureşti. Totuşi, îşi urmează pasiunea şi începe din acel moment a „vâna” atelierele de artişti. Obligat de raţiuni prozaice să se integreze în viaţa profesională, îşi continuă în acelaşi timp creaţia în colaborare cu Uniunea Artiştilor Plastici din România. Se face cunoscut sub numele de Cami. De atunci cu acest nume îşi semnează lucrările. „Forţat în exil” în 1984 pentru a-şi urma soţia diplomat, Alexandru Minca îşi ia un răgaz în creaţie, însă nu fără a rămâne creativ. Colaborează cu agenţii de publicitate din Marea Britanie, concepe un proiect de dirijabil pentru o întreprindere de cercetare în Canada, creează decoruri pentru televiziunea franceză, înainte de a decide să reia, de data aceasta singur, bazele învăţăturii artistice pe care a încercat să o evite la 20 de ani. Urmează o ucenicie lungă şi dificilă, ore lungi de cercetări bibliografice, vizite la numeroase muzee şi ani de lectură asiduă pentru a însuşi secretele tehnicilor utilizate de marii maeştri, din care se va inspira în creaţia sa.