BNM propune publicului o serie de videografice explicative care prezintă, în mod succint și accesibil, concepte financiare și sfaturi utile pentru viața de fiecare zi, conexă tot mai frecvent cu dezvoltarea rapidă a produselor și serviciilor financiare. Spre exemplu, în cazul în care o persoană vrea să facă diverse plăţi cu cardul bancar fără să meargă la bancă, de la distanţă, simplu, rapid şi comod, online sau prin transfer, cardul trebuie protejat. Posesorii trebuie să nu divulge nimănui datele cardului nici chiar membrilor familiei sau angajaţilor băncii. Aceștia trebuie să păstrează PIN-ul separat de card şi să nu facă plăti din reţelele wi-fi publice care ar putea captura datele transmise. De asemenea, să facă cumpărături online doar de pe site-uri credibile, iar dacă persoana a pierdut cardul sau este ceva în neregulă cu acesta, să anunţe imediat banca şi să ceară blocarea cardului. Recomandările fac parte din cadrul unei campanii de informare și sensibilizare lansate de BNM, transmite IPN.
Cât priveşte modul în care poate fi verificată securitatea comercianților online, pentru a evita situaţii când o persoană a făcut cumpărături pe internet, banii au plecat din cont, iar produsul nu a ajun la ea, trebuie păstrate în siguranţă datele de pe cardul de plată. Oamenii sunt îndemnaţi să opteze pentru cumpărături online la vânzători care au sisteme 3D secure care asigură accesul cu parolă unică, să fie atenţi ca siteul să fie securizat în prezenţa logoului SSL sau ca adresa să înceapă cu httsp://, ceea ce confirmă că pagina web aparţine unei companii reale. În cazul în care persoana e contactată să ofere date de pe card, să întrerupă imediat dialogul şi să ia legătura cu banca.
În cadrul campaniei de informare și sensibilizare „Educația financiară – un beneficiu personal, social și economic”, BNM propune publicului 10 videografice explicative.