Autorităţile vor începe demontarea forţată a panourilor publicitare până la 1 iunie
Primarul capitalei, Dorin Chirtoacă, a sugerat, în cadrul şedinţei operative de la Primărie, să înceapă demontarea panourilor publicitare pe drumul care leagă aeroportul de capitală până la expirarea termenului limită de 1 iunie, transmite Info-Prim Neo.
Autorităţile susţin că agenţii economici încearcă să găsească diferite căi pentru a evita demontarea panourilor amplasate neregulamentar. Unul din motivele pe care le invocă constituie contractele semnate cu agenţii economici pentru prestarea serviciilor de publicitate.
Primarul capitalei a sugerat Preturii sectorului Botanica, de comun acord cu întreprinderile de profil, să înceapă demontarea unor panouri. „Chiar dacă dânşii au termen să o facă de sine stătător până la 1 iunie, este evident că – ori li s-a dat de înţeles, ori altceva este la mijloc – ei pot scuipa din nou pe actele emise de Primărie şi, respectiv, Consiliul municipal. Noi trebuie să mergem înainte. De aceea şi v-am cerut să începeţi demontarea forţată până la 1 iunie, astfel ca să fiţi pregătiţi după aceea cu toată procedura. Săptămâna aceasta şi săptămâna viitoare câteva panouri, 2-3, în aşa fel ca lucrurile să meargă”, a dispus primarul.
Edilul a menţionat că este un caz de obrăznicie pentru că aceşti agenţi economici activează de vreo 20 de ani în municipiul Chişinău în condiţii foarte bune. „Au acumulat surse nu doar pentru răscumpărarea panourilor, dar şi pentru asigurarea unui profit întreprinderilor. Dânşii anual se răsfaţă, se alintă, fac baluri, fac diferite activităţi, nu mai pot de bani”, a menţionat primarul. Panourile amplasate neregulamentar trebuie evacuate cu tot cu dispozitivul de suport.
Contactată de Info-Prim Neo, secretarul Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate „AAPM”, Margarita Smiţkaia, a spus că situaţia este confuză, iar primarul şi-a permis să facă declaraţii fără a se documenta temeinic. Cât despre activitatea agenţilor economici din domeniul publicităţii, Margarita Smiţkaia a remarcat că aceştia, ca şi alţii agenţi economici, achită impozite şi suplinesc bugetul municipal. Cel puţin 15 companii au solicitat anularea dispoziţiei de demontare a panourilor.
În iulie 2011, Parlamentul a adoptat modificări la Legea drumurilor, care interzice instalarea panourilor publicitare la o distanţă mai mică de 6 metri de carosabil, precum şi în zona nodurilor rutiere, în limita benzilor de separare, a podurilor, estacadelor, viaductelor şi barierelor rutiere. În afara localităţilor publicitatea nu poate fi amplasată la o distanţă mai mică de 150 de metri de la indicatoarele rutiere.
-
dorin chirtoaca despre panouri publicitare.mp3
- 0