Autorităţile publice locale sunt nemulţumite de majorarea numărului persoanelor abilitate cu funcţii de control în teritoriu
Autorităţile publice locale sunt nemulţumite de majorarea numărului persoanelor abilitate cu funcţii de control în teritoriu, notează Info-Prim Neo.
Potrivit lui Vasile Balica, vicepreşedinte al raionului Cimişlia, printr-o hotărâre de Guvern, aprobată în luna ianuarie, numărul persoanelor din controlul administrativ s-a suplimentat de la 61 la 98. „În fiecare raion va fi câte un reprezentant al controlului administrativ, cu maşină, cu secretar. Inclusiv în asemenea raioane ca Basarabeasca, Taraclia, care au câte şapte primării”, afirmă sursa citată. Vasile Balica pune la îndoială dacă sunt de întemeiate aceste cheltuieli, când în condiţiile când autorităţilor locale li se cere în permanenţă optimizare. „Nu ne temem de control, dar nu erau suficiente direcţiile de control administrativ, care verificau fiecare câte patru raioane, trebuia neapărat să mai naştem câte în controlor pentru fiecare raion în parte? Ne-am săturat de atâtea organe de control câte sunt în R. Moldova”,- a spus Balica.
Sub un aspect similar s-a referit la decizia din ianuarie a Guvernului şi preşedintele raionului Ialoveni, Mihai Silistraru, participând la o emisiune privind administraţia publică locală, difuzată de postul de radio Vocea Basarabiei.
Solicitat să comenteze aceste afirmaţii, ministrul în exerciţiu al administraţiei publice locale, Valentin Guznac, a relevat că în raioanele republicii activează 8 direcţii de control administrativ din momentul fondării ministerului. Printr-o decizie a guvernului au mai fost create două direcţii de control administrativ - una la Căuşeni şi alta în UTA Găgăuză în vederea eficientizării activităţii pe acest segment.
Legea privind descentralizarea administrativă, art. 7, prevede că Ministerul Administraţiei Publice Locale efectuează coordonarea activităţii serviciilor desconcentrate în teritoriu. Pentru a realiza această coordonare în 25 raioane a fost instituită câte o unitate de specialişti responsabili, a menţionat ministrul. Specialiştii respectivi nu se vor ocupa de controlul legalităţii actelor aprobate de autorităţile publice locale, care intră în atribuţiile celor 10 direcţii de control administrativ existente, ei vor coordona activitatea serviciilor desconcentrate în teritoriu,- a precizat Valentin Guznac.