Autorităţile municipale solicită intensificarea activităţii psihologilor din instituţiile de învăţământ preunivesrsitar
Primarul general al capitalei, Dorin Chirtoacă, a solicitat luni, 12 mai, în cadrul şedinţei operative de la Primărie, intensificarea activităţii psihologilor în cadrul tuturor instituţiilor de învăţământ preuniversitar din Chişinău, astfel încât fiecare elev să beneficieze de consiliere psihologică, transmite Info-Prim Neo.
Neliniştea reprezentanţilor administraţiei publice locale vine după ce la finele săptămânii trecute o elevă a liceului „George Călinescu”, în vârstă de 15 ani, şi-a pus capăt zilelor spânzurându-se de un copac în parcul din cartierul Poşta Veche.
Responsabili ai Direcţiei generale educaţie, tineret şi sport (DGETS), susţin că minora nu făcea parte din grupul de risc şi nici nu provenea dintr-o familie vulnerabilă. Rudele fetei spun că tânăra avea de mai mulţi ani o relaţie cu un băiat mai mare decât ea cu 10 ani şi că în
în urmă cu câteva zile s-ar fi certat cu acesta.
Acesta este al doilea caz de suicid printre elevi în ultima perioadă. Acum câteva luni un băiat s-a aruncat de la etaj.
Îngrijorat de situaţie, primarul general a dorit să afle care sunt acţiunile întreprinse de DGETS. Şeful direcţiei, Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb, a comunicat că imediat după cazul de la Ciocana, au fost convocaţi toţi directorii, directori-adjuncţi şi diriginţii liceelor pentru a li se da instrucţiuni de organizare a unor seminare în vederea depistării unor posibile conflicte în relaţiile interpersonale a elevilor. Sursa citată a adus la cunoştinţă faptul că pentru organizarea unor traininguri, care să aibă un efect pozitiv asupra elevilor, au fost implicaţi specialişti din diverse domenii.
Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb este de părere că pentru a evita şi a preveni situaţiile conflictuale care duc la sinucidere, trebuie ca şi părinţii să se implice mai mult în educaţia copiilor,să poarte un dialog continuu cu ei.
Primarul capitalei a accentuat faptul că psihologii din toate instituţiile de învăţământ trebuie să consulte fiecare elev în parte, pentru a le cunoaşte cât mai bine problemele şi stările emoţionale. În replică, Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb a declarat că elevii claselor absolvente sunt în continuu consiliaţi de către psihologi. Cu aceştia se lucrează în mod individual, ţinând cont de faptul că sunt la o vârstă când se produc schimbări majore în viaţa lor. Şefa DGETS a adăugat că în prezent, în municipiu nu există nici o instituţie de învăţământ care nu ar avea psihologi sau psihoterapeuţi capabili să ofere consultaţii elevilor. În plus, în capitală există centrul municipal „Armonie” care oferă servicii de consiliere psihologică pentru toţi minorii care în dificultate.
Dorin Chirtoacă a solicitat ca DGETS să facă o analiză a modului în care trebuie să se desfăşoare activităţile cu copii. Potrivit edilului, ar trebui să existe şi o modalitate de estimare a acţivităţii psihologului, pentru a şti exact până unde acesta şi-a făcut sau nu datoria.
Un raport privind activitatea psihlologilor va fi prezentat primarului în această săptămână.