„Apă-Canal Chișinău” va factura direct serviciile prestate consumatorilor din 12 blocuri

SA „Apă-Canal Chișinău” va factura direct serviciile de apă și canalizare prestate consumatorilor din 12 blocuri. Acțiunea este parte a unui proiect-pilot pentru a vedea care este diferența reală de volum înregistrată de contorul comun din bloc faţă de cel al consumatorilor și cât constituie cota-parte de volum care trebuie pusă pe seama locatarilor.

Directorul general al întreprinderii, Veronica Herța, a declarat în cadrul ședinței Comisiei locativ-comunală a Consiliului municipal că decizia a fost luată în urma mai multor plângeri din partea locatarilor, care au spus că achită o cota-parte mai mare decât volumul de apă real consum. „Cu părere de rău, există o parte din consumatori care nu vor să fie luați la evidență. În aceste blocuri, de la 10% la 20% din consumatori nu declară consumul efectiv de apă”, a spus Veronica Herţa.

Săptămâna viitoare, va începe lucrul cu gestionarii blocurilor locative. Gestionarilor li se va cere să depună la SA „Apă-Canal Chișinău” o cerere cu solicitarea respectivă, anexând informația de la „Infocom”, cu numărul de apartamente, datele de contact ale proprietarilor, numărul de persoane domiciliate și luate la evidență în fiecare apartament, datele precedente și curente ale apometrelor, informația despre verificarea metrologică a apometrelor sau volumul calculat pe normă în cazul lipsei contoarelor, precum și datoriile pe care le au consumatorii.

Tot gestionarul va trebui să prezente și acordul în scris de la fiecare proprietar pentru inițierea contractelor și facturarea serviciilor, cu indicarea exactă de repartizare a diferenței de volum. Dacă cererile nu vor fi acumulate în proporție de 100%, reprezentanții ACC, cu o înștiințare prealabilă, vor merge la proprietarii apartamentelor și vor verifica nodurile de evidență. Pe contoarele care nu vor corespunde cerințelor tehnice va fi aplicat sigiliu și întocmit un act contrasemnat de ambele părți sau va fi eliberată o prescripție pentru înlăturarea neajunsurilor cu indicarea termenului de îndeplinire.

Controlorii vor verifica lunar apometrele luate la evidență din cele 712 apartamente din blocurile respective. Datele colectate vor fi prelucrate, verificate și introduse în baza de date a întreprinderii, care va elibera consumatorilor facturile de plată pentru apa consumată. În luna martie, consumatorii din cele 12 blocuri selectate urmează să primească primele facturi emise de către furnizorul de apă, pentru apa consumată în februarie 2018.

Sunt vizați locatarii care au depus cele mai multe solicitări. Este vorba de blocurile din șos. Hâncești, 58/1; bd. Cuza Vodă, 39/2, 31,33; Drumul Viilor, 28; Gheorghe Asachi, 61; Ion Nistor, 28B; bd. Grigore Vieru, 25, 5; Armenească, 61; Grădinilor, 21 și un bloc din str. 31 august, 29 din orașul Vadul lui Vodă.

  • veronica herta despre solicitarile consumatorilor.mp3
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.