Administraţia SA „Apă-Canal Chişinău” respinge acuzaţiile lansate de către Victor Poporcea, director al laboratorului metrologic privat „Rolf-bac”, vizând repartizarea diferenţei volumului de apă consumat, transmite Info-Prim Neo. „Ţinem să precizăm că „Apă-Canal Chişinău”, conform actelor normative, este obligată să livreze apă consumatorilor până la bloc. Întreprinderea are instalat în subsolul fiecărei case un contor, care indică cu precizie înaltă volumul de apă livrat fiecărui bloc. Diferenţa de volume se formează între contorul comun, instalat în subsolul casei, şi contoarele montate în apartamente”, se spune într-un comunicat de presă emis de furnizor. „Apă-Canal Chişinău” precizează că, în mare parte, această diferenţă este cauzată de apometrele din apartamente care nu corespund cerinţelor tehnice şi care nu indică cu precizie volumul consumat, dar şi de scurgerile sanitare sau de indicii incorecţi indicaţi în facturi de unii consumatori. „Apă-Canal Chişinău” a furnizat întregului fond locativ 15 milioane de metri cubi de apă, în facturi însă sunt indicaţi doar 11 milioane de metri cubi. „Apă-Canal Chişinău” precizează că aceste diferenţe provoacă întreprinderii pierderi anuale de 60-70 milioane de lei. Furnizorul subliniază că, odată ce apa este livrată consumatorilor, mai departe este de competenţa gestionarilor fondului locativ, de comun acord cu toţi consumatorii, să ducă o evidenţă strictă a volumului de apă cheltuit, ca ulterior acesta să fie achitat corect. Directorul laboratorului privat „Rolf-bac”, Victor Poporcea, a declarat la o conferinţă de presă că „Apă-Canal Chişinău” procedează ilegal atunci când încearcă să pună pe umerii consumatorilor diferenţa volumului de apă consumat. Victor Poporcea a mai declarat că şi politica autorităţilor în ceea ce priveşte contoarele este greşită. Apometrele de tip C, recomandate în ultima perioadă, sunt cu mult mai nesigure decât cele de tip A şi B. Directorul laboratorului metrologic a recomandat SA „Apă-Canal Chişinău” să verifice unde şi din ce cauză se pierde apa în loc să împartă această diferenţă celor 45 de mii de apartamente despre care s-a vorbit la Primărie. Victor Poporcea consideră că toate problemele pot fi soluţionate prin încheierea contractelor directe între furnizor şi consumatori.