ANRE solicită furnizorilor de energie să aplice măsuri suplimentare de informare a consumatorilor privind debranşările în caz de datorii

Furnizorii de energie electrică sunt în drept să deconecteze consumatorii de la reţea, pentru neachitare plăţilor pentru lumină, numai după expirarea termenului de zece zile calendaristice de la data limită indicată în factură şi nicidecum de la data emiterii sau expedierii acesteia, afirmă responsabilii Agenţiei Naţională pentru Reglementare în Energetică (ANRE). Conducerea ANRE a cerut furnizorilor să respecte întocmai procedura legală de deconectare a consumatorilor. Agenţia s-a autosesizat, ca rezultat al creşterii semnificative a numărului de petiţii în care consumatorii contestă legalitatea debranşărilor. Directorul ANRE Nicolae Triboi a cerut furnizorilor de energie să întreprindă măsuri suplimentare pentru informarea tuturor consumatorilor privind procedura de deconectare de la reţea în caz de neachitare în termen a facturilor. Furnizorilor li s-a cerut, totodată, să debranşeze consumatorii cu datorii doar după ce va fi examinat motivul pentru care nu a fost achitată factura. Seful serviciului de presă al ANRE, Anatol Barbei a precizat pentru Info-Prim Neo că măsuri suplimentare de informare a populaţiei se impun din motiv că o parte semnificativă dintre consumatori nu citesc informaţia de pe verso facturii. Modalitatea de informare rămâne la discreţia furnizorilor. Deşi ANRE nu a aprobat o decizie în acest sens, companiile distribuitoare vor trebui să se conformeze, întrucât este o responsabilitate care le aparţine. Începând cu 1 august 2007, RED – urile aplică formulare noi ale facturilor de plată pentru energia furnizată consumatorilor. Formularele, aprobate printr-o hotărâre a Consiliului de administraţie al ANRE, conţin un aviz de preîntâmpinare a consumatorilor, prin care sunt preveniţi că în cazul neachitării facturii, în decurs de zece zile calendaristice de la data limită de achitare indicată în ea, vor fi deconectaţi de la reţea, fără avertizări suplimentare. Anterior, în asemenea cazuri, furnizorii expediau prin scrisori recomandate, avize speciale de deconectare. Procedur implica cheltuieli mari, care iniţial erau suportate de furnizori, iar ulterior plătite de către consumatorii de energie electrică.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.