Ministrul economiei și infrastructurii, Anatol Usatîi, susține că actualmente nu trebuie să fie pusă în discuție privatizarea întreprinderii „Calea Ferată din Moldova” având în vedere situația în care se află compania. Potrivit lui, dacă acest lucru s-ar face, „Calea Ferată” ar fi vândută „la costul fierului uzat”. Totodată, ministrul spune că binevenită în situația actuală ar fi liberalizarea serviciilor oferite de întreprindere, transmite IPN.
„La moment, cum este, cum funcționează „Calea Ferată”, eu nu cred că trebuie să mergem pe această cale. Și nu se discută. Liberalizarea pieței – poftim”, a declarat Anatol Usatîi în cadrul emisiunii „Cutia neagră” de la postul TV8.
Potrivit lui, multe companii cumpără locomotive sau vagoane și se ocupă de transportare. „Trebuie de scos toată infrastructura asta din monopol, care presupune doar un expeditor anume. Sunt multe campanii care au cumpărat vagoane și am înțeles că o să fie cumpărate încă mai multe după ce o să vină locomotive noi din creditul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Băncii Europene de Investiții”, a explicat ministrul.
Anatol Usatîi anunță că s-a făcut o analiză detaliată și profundă a domeniului feroviar, dat fiind faptul că statul a avut posibilitatea să împrumute mijloace de la BERD și BEI și s-a constatat că în unele cazuri transportarea mărfurilor, în interiorul țării, pe calea ferată este mult mai scumpă decât pe calea rutieră.
Totodată, ministrul a menționat că nu există o listă finală a întreprinderilor și companiilor de stat care urmează să fie privatizate, chiar dacă în bugetul pentru anul 2020 au fost incluse mijloace din procesul de privatizări. Potrivit lui, există unele bunuri care dacă sunt privatizate actualmente, costul lor va fi foarte mic. „Pentru acestea care sunt cu semne de întrebare sau în lista gri, referitor la care decizia nu a fost luată sau necesită analize suplimentare, vom aștepta studiul Băncii Mondiale”, a notat ministrul.