Analfabetismul tehnologic al părinţilor trebuie lichidat de către copii, dezbateri

Copiii sunt cei care trebuie să-şi ajute părinţii să cunoască tehnologiile informaţionale şi să înveţe să le folosească pe larg. În secolul al 21-a, când tehnologiile moderne sunt pretutindeni, e timpul să se renunţe la hârtie şi la statul în faţa ghişeului pentru a obţine unele acte sau pentru a plăti facturile. Declaraţii în acest sens au fost făcute în cadrul unor dezbateri publice organizate de către Centrul de promovare a libertăţii de exprimare şi a accesului la informaţie „Acces-Info”, transmite Info-Prim Neo. Vasile Spinei, preşedintele „Acces-info”, a menţionat că în lume se înregistrează o teamă a oamenilor în etate faţă de tehnologiile moderne. „Cred că ar fi nevoie de un program pentru oamenii bătrâni. Cineva mi-a spus că a venit timpul ca anume copiii să lichideze analfabetismul tehnologic al părinţilor”, a subliniat Vasile Spinei. Anetta Gonţa, reprezentantul Asociaţiei Presei Electronice APEL, a spus că oamenii au învăţat să folosească skype-ul din necesitatea de a comunica la distanţă şi, crede ea, exact aşa se va întâmpla şi cu achitarea facturilor prin tehnologiile moderne, fără a aştepta în faţa ghişeelor. Stela Mocanu, director executiv al Centrului de Guvernare Electronică, susţine că tehnologiile moderne oferă posibilităţi tuturor ţărilor, mai mari, mai mici, mai bogate sau mai sărace. „Suntem o ţară care se integrează prin tehnologii. Încă este prezentă rezistenţa din partea unor oameni, dar autorităţile deja au început să-şi facă publice datele. Trebuie să acţionăm în moduri netradiţionale. Peste 230 mii de cetăţeni sunt pe reţelele de socializare, ei îşi doresc altceva de la autorităţi. Trebuie să folosim oportunităţile. Trebuie să învăţăm să comunicăm în spaţiile virtuale, chiar dacă pare nereal, dar avem obligaţia să ne gândim la acei tineri care în 10-15 ani vor dori un viitor aici şi noi trebuie să le oferim acces liber la informaţii”, a menţionat Stela Mocanu. Directorul executiv al Centrului de Guvernare Electronică a remarcat că proiectele la care se lucrează acum au trecut deja de etapa când trebuiau convinse autorităţile despre utilitatea şi importanţa lor. „Prioritatea noastră e să mergem la nivel local. Am discutat cu mai mulţi parteneri ca să extindem proiectele de la nivel central la cel local. Toate iniţiativele noastre sunt gata să primească noi beneficiari. Obiectivul nostru este să excludem hârtia, pentru fiecare serviciu vom veni cu un ghid de utilizare pentru ca cetăţeanul să ştie pe ce buton să apese”, a comunicat Stela Mocanu. Republica Moldova are în acest moment 20 de servicii on-line. Moldovenii pot achita facturile prin internet şi pot obţine cazierul judiciar fără a sta la coadă în faţa ghişeului. Totodată, Republica Moldova se numără printre primele state în Europa cu cea mai bună viteză la net.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.