Alegeri pe înțelesul tuturor: Codul de conduită

Codului de conduită reprezintă o convenție încheiată între concurenții electorali şi reprezentanţii mass-media, care reglementează normele de conduită ale concurenților electorali, ale participanților la referendum şi reprezentanţii mass-media implicați în procesul desfășurării şi reflectării campaniei electorale.

Comisia Electorală Centrală a lansat un apel pentru semnarea Codului de conduită privind desfășurarea şi reflectarea campaniei electorale la alegerile parlamentare și referendumul republican consultativ din 24 februarie. Comisia Electorală Centrală îndeamnă concurenții electorali înscriși în cursa electorală, precum și instituțiile mass-media să semneze și să respecte Codul de conduită.

Obiectivele principale ale Codului de conduită constau în desfășurarea unei campanii electorale corecte, în condiții de concurență egală, informarea obiectivă a alegătorilor asupra proceselor electorale, libera participare politică în campania electorală, respectarea demnității participanților în campania electorală, crearea unui climat de încredere şi respect reciproc între semnatari în campania electorală.

Codul Electoral prevede că, în calitatea sa de organ specializat în domeniul electoral, Comisia Electorală Centrală, organizează consultări prealabile cu partidele, cu alte organizații social-politice, cu blocurile electorale, precum și cu reprezentanții mass-media şi asigură semnarea de către aceștia a Codului de conduită la începerea campaniei electorale.
–––

Rubrica IPN „Alegeri pe înțelesul tuturor” vine să explice noțiuni, termene şi practici care țin de alegerile parlamentare în sistemul electoral mixt și de referendumul consultativ, care vor avea loc la 24 februarie.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.