Petru Jardan, directorul general al Avia Invest, a declarat că de 2 ani, de când Aeroportul Internaţional Chişinău a fost luat în concesiune de către companie, acesta şi-a majorat fluxul de pasageri şi veniturile, şi a achitat în bugetul de stat impozite în valoare de 70 de milioane de lei, aproape dublu faţă de activitatea anterioară a aeroportului, transmite IPN.
În primele 7 luni ale anului 2015, numărul de pasageri a ajuns la 1,2 milioane de persoane, cu 35% mai mult decât în perioada similară a anului precedent. Petru Jardan a spus că această creştere a indicatorilor a fost remarcată şi de Airports Council International Europe, conform căruia Aeroportul Internaţional Chişinău este lider în Europa la categoria aeroporturilor cu o capacitate de până la 5 milioane de pasageri, înregistrând o creştere de peste 34% a numărului de pasageri în 2014, în timp ce creşterea medie în aeroporturile europene din această categorie e de circa 5%. Aeroportul din Chişinău a fost desemnat şi „Аeroportul cu cea mai dinamică dezvoltare” dintre ţările CSI.
Potrivit lui Petru Jardan, în continuare va fi majorată frecvenţa zborurilor Chişinău-Moscova (Sheremetyevo), de la începutul iernii. La fel, compania „Pobeda” s-a arătat interesată să opereze cursa Chişinău–Moscova, pe aeroportul Vnukovo. În acelaşi timp, mai mulţi operatori europeni, printre care şi compania spaniolă „Vueling Airlines”, analizează posibilitatea lansării unor rute noi pe Aeroportul Internaţional Chisşinău. Urmează ca şi cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală şi de Est, Wizz Air, să opereze la Chişinău noi zboruri spre Bologna Guglielmo Marconi, din 30 septembrie, şi Londra Luton Airport, din 27 octombrie. De asemenea, compania Volotea va opera cursa Chişinău-Verona începând cu 18 decembrie.
Petru Jardan a subliniat că de la declararea independenţei, Republica Moldova a investit în modernizarea aeroportului circa 10 milioane de dolari, iar Avia Invest, în 2 ani – circa 8 milioane. La etapa actuală, sunt finisate lucrările de extindere a terminalului (zona de sosiri, zona de plecări, zona de bagaje). Lărgirea şi reconstrucţia terminalului vor permite ca aeroportul să-şi mărească aproape de 2 ori capacitatea de deservire, până la 750 pasageri/oră. Totodată, va fi mărit numărul ghişeelor de înregistrare a pasagerilor de la 12 până la 18, va fi dublat numărul ghişeelor de trecere a controlului de paşapoarte la plecare şi sosire, iar la cele 2 benzi rulante pentru bagaj se va mai adăuga încă una. Costul reconstrucţiei şi extinderii terminalului, inclusiv sistemele şi utilajul modern, se cifrează la 9 milioane de euro.
Urmează să fie majorată şi capacitatea pistei de decolare/aterizare, pe întreaga ei lungime de 3590 metri. Pista va fi lărgită de la 45 m până la 60 m. Costul lucrărilor de reconstrucţie se va ridica la 15 milioane de euro. De asemenea, au fost iniţiate lucrările de reabilitare a pistei vechi, care nu mai era exploatată timp de 20 ani. După reconstrucţie, aceasta va fi transformată în cale de rulare la pista de decolare/aterizare.
După efectuarea tuturor lucrărilor, Aeroportul Internaţional Chişinău va putea primi şi deservi toate tipurile de aeronave, fără restricţii şi va asigura un trafic de 21 de nave/oră.