Acorex lansează vinuri de export pe piaţa locală

Acorex Wine Holding lansează pe piaţa locală vinuri din colecţia „Albastrelele”. Din colecţie fac parte vinurile albe Sauvignon Blanc, Blanc de Cabernet, Pinot Grigio şi vinul roşu Lancellotta. Toate se exportă cu succes de mai mulţi ani în ţări ca Suedia, Belgia, Olanda şi Marea Britanie, a declarat la o conferinţă de presă directorul întreprinderii, Serghei Boreţ, transmite Info-Prim Neo. Vinurile seci din colecţia „Albastrele” au obţinut 25 de medalii şi premii la concursurile internaţionale de prestigiu. În parte, Sauvignon Blanc a fost inclus în topul celor mai bune vinuri desfăcute pe piaţa Marii Britani. „Zilele trecute ne-a parvenit o veste bună şi din Suedia. Am câştigat tenderul anunţat de autorităţile acestui stat şi vom livra o cantitate impunătoare de vin Sauvignon Blanc pe piaţa suedeză”, a menţionat Serghei Boreţ. Lansarea colecţiei „Albastrele” pe piaţa locală este pregătită de mai mult timp de companie. „Sperăm că a intervenit o schimbare în mentalitatea consumatorului local, că s-a maturizat şi este pregătit pentru trecerea la un nivel calitativ nou în aprecierea vinurilor”, a menţionat directorul Acorex Wine Holding. Referindu-se la criza în care s-au pomenit producătorii de vinuri din Moldova, Serghei Boreţ a menţionat că există mai multe motive, atât economice, cât şi politice. Toate au început după anii 1990, spune omul de afaceri, când principalul era ca o sticlă de vin să coste puţin. Ce era în sticlă nu-l interesa nici pe producător, nici pe distribuitor. Cu atât mai mult, pe nimeni nu interesa ce crede consumatorul. După anul 2000 lucrurile s-au schimbat. Mulţi producători şi-au schimbat atitudinea. Directorul Acorex Wine Holding a evidenţiat două probleme pe care trebuie să le soluţioneze vinificatorii moldoveni. Prima ţine de restabilirea imaginii favorabile a Moldovei la nivel european şi mondial ca ţară producătoare de vinuri, imagine grav afectată după embargoul impus în 2006 de Federaţia Rusă. Şi a doua – să investească mai mult în marketing, în parte în crearea şi dezvoltarea mărcilor originale de vinuri. În ceea ce priveşte rolul Guvernului şi altor autorităţi, acesta ar consta în organizarea diferitor acţiuni de promovare a vinurilor. „Dintr-o ţară vinicolă Moldova s-a transformat într-o ţară care consumă votcă. Dacă pe piaţa locală s-ar consuma vin de calitate, dacă ar fi educată o cultură a consumului de vin, am depăşi criza”, a mai spus Serghei Boreţ. Acorex Wine Holding este în proces de insolvabilitate, care îi permite să-şi plătească treptat datoriile. Specialiştii şi potenţialul de producţie a fost păstrat. Până la sfârşitul anului întreprinderea îşi propune să crească şi volumul de vânzări. Aria totală a podgoriilor este de peste 3000 ha în regiunea Cahul din sudul Moldovei. Compania are o fabrică de îmbuteliere pentru 30 de milioane de sticle pe an.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.