SA „Apă-Canal Chișinău”, de comun acord cu compania Orange, a lansat în premieră proiectul „Smart Water. Meters solution”. Acesta are drept scop eficientizarea consumului de apă, prin aplicarea unor soluții de monitorizare a volumului de apă folosit și transmiterea acestora în regim online către sistemul informațional al furnizorului de apă. Programul pilot prezentat include gestionarea a 102 contoare instalate în apartamentele dintr-un bloc din sectorul Buiucani, relatează IPN.
Potrivit organizatorilor, proiectul oferă soluții menite să optimizeze consumul de apă și să diminueze cota-parte cu ajutorul tehnologiilor moderne. „Un oraș inteligent are în dotare rețele inteligente. Orange a lansat un asemenea proiect, acum un an în orașul Hâncești, dar care presupune eficientizarea energii electrice stradale prin aplicarea soluțiilor smart”, a declarat Julien Ducarroz, director general Orange Moldova.
În opinia sa, proiectul lansat, împreună cu furnizorul de apă, este încă un pas important, care vine să susțină autoritățile locale și principala companie de distribuție a apei în eficientizarea consumului de apă, prin implementarea unei soluții simple de gestionat. Aceasta aduce mai multe beneficii actorilor implicați, confort, transparență și economie de resurse. „Prin acest proiect ne propunem să susținem dezvoltarea urbană și să ajutăm autoritățile locale la modernizarea infrastructurii capitalei”, a notat Julien Ducarroz.
Furnizorul de apă menționează că soluția implementată oferă mai multe beneficii precum ar fi: citirea la distanță a datelor de consum pentru fiecare contor de apă instalat, în orice spațiu, clădiri cu multe etaje, întreprinderi industriale, oficii. De asemenea, facturarea automată pentru fiecare utilizator în parte; eficientizarea costurilor operaționale pentru furnizor și sporirea gradului de încredere a utilizatorului final; identificarea și eliminarea diferenței de consum care apare dintre datele de pe contorul de branșament și datele de pe contoarele consumatorilor finali.
Este vorba și despre eliminarea factorului uman în totalitate, semnalizarea în timp util a anumitor consumuri nejustificate care reprezintă pierderi, cu consecințe negative asupra construcțiilor, domeniului public sau privat, dar și semnalizarea în timp real a disfuncționalităților contoarelor.
„Astăzi am înregistrat un rezultat bun, în ceea ce privește diferența de volum. Facem un pas important în implementarea programului de contorizare cu contoare cu citire la distanță. Calculul consumului de apă este un instrument de management eficace și dovadă a responsabilității sociale de mediu”, a declarat Veronica Herța, directorul general ACC.
Această soluție tehnologică a fost posibilă grație unui parteneriat stabilit de către Orange cu compania Maddalena, Italia – producător al contoarelor de apă și energie termică, care a acoperit 50% din costurile contoarelor.