AAPM cere organelor de drept să se autosesizeze în cazul demontării panourilor publicitare

Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova (AAPM) face apel către organele de drept să se autosesizeze în cazul deciziei primarului municipiului Chişinău, Dorin Chirtoacă, de a demonta mai multe panouri publicitare din capitală. În cadrul unei conferinţe de presă la IPN, membrii Asociaţiei s-au adresat Procuraturii Generale, Centrului Naţional Anticorupţie şi Consiliului Concurenţei solicitând să fie verificate toate „incursiunile” pe piaţa publicitară din Chişinău pentru a nu permite monopolizarea pieţei.

În opinia membrilor Asociaţiei, în cazul deciziei edilul capitalei din 8 februarie de a demonta un şir de panouri publicitare, există suspiciuni mari, dar şi dovezi că ar fi un potenţial caz de corupţie şi protecţionism de proporţii. Potrivit lor, acest lucru nu trebuie să fie trecut cu vederea de instituţiile abilitate ale statului.

Vicepreşedintele AAPM, Victoria Barbă, a declarat că va face apel şi către Consiliul municipal Chişinău pentru a solicita verificarea legalităţii tuturor dispoziţiilor şi intenţiilor primarului general. „Executivul municipiului Chişinău nu poate să-şi asume aşa atribuţii de a remodifica o piaţă întreagă, de a distruge ceea ce s-a creat de multe decenii”, a menţionat Victoria Barbă.

În opinia sa, companiile care au stat la baza pieţei outdoor din Chişinău activează de mai bine de 25 de ani. În plus, vicepreşedintele AAPM susţine că la început, pe alocuri panotajul stradal era unica sursă de iluminare a străzilor. Victoria Barbă a menţionat că agenţii economici sunt gata pentru dialog, dar nu vor permite ca prin intenţia de a face ordine în oraş, să fie comise acţiuni ilegale.

Vicedirectorul unei companii de publicitate stradală, Iurie Caluja, a menţionat că din anul 2007, toţi agenţii economici din domeniu, care erau în acel moment pe piaţă, nu au primit autorizaţii noi. „Toate autorizaţiile noi au fost oferite doar companiilor afiliate. În plus, în anul 2011 a fost instituit moratoriu pentru emiterea noilor autorizaţii. Dacă din 2011 nu ar fi fost prelungite autorizaţiile pentru locurile pe care acum primarul vrea să le elimine, atunci oraşul s-ar fi curăţat de la sine”, a menţionat Iurie Caluja.

Datele AAPM arată că în total în municipiul Chişinău sunt circa 50 de mii de metri pătraţi de panouri publicitare. Cele mai multe sunt concentrate în intersecţiile mari din oraş.

  • victoria barba despre apel catre organele de drept.mp3
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.