A fost creat Centrul de Guvernare Electronică
Cadrul de administrare a activităţilor ce ţin de edificarea societăţii informaţionale în Moldova va fi mai coerent. Printr-o decizie a sa, Guvernul a creat Centrul de Guvernare Electronică (E–Government), comunică Info-Prim Neo.
Acesta se va afla în subordinea Cancelariei de Stat şi va începe să funcţioneze într-o lună, perioadă în care un grup de lucru instituit de executiv va elabora Regulamentul de activitate a acestuia.
Precum a menţionat Ministrul de Stat Victor Bodiu, conducător al grupului de lucru, obiectivul guvernării electronice constă în asigurarea accesului la informaţia oficială, prestarea serviciilor prin intermediul mijloacelor electronice pentru cetăţeni şi mediul de afaceri, îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice, sporirea gradului de participare a cetăţenilor în luarea deciziilor, eficientizarea activităţii administraţiei publice, consolidarea democraţiei şi a instituţiilor statului de drept.
Potrivit Ministrului, la etapa actuală important este să fie soluţionate problemele ce ţin de pregătirea administraţiei publice şi a societăţii, în ansamblu, în domeniul formării infrastructurii E - guvernării şi utilizării, la scară largă, a tehnologiilor informaţionale în diverse domenii.
Funcţiile Centrului E-Government ţin de dezvoltarea sistemului unic de circulaţie electronică a documentelor autorităţilor administraţiei publice, asigurarea funcţionării poştei electronice a subiecţilor respectivi în condiţii de securitate, menţinerea şi dezvoltarea Centrului de certificare a cheilor publice şi crearea şi
implementarea Sistemului informaţional de importanţă statală şi a serviciilor electronice.