65,3% dintre zborurile operate pe Aeroportul Internațional Chișinău au aterizat la timp, iar 58,4% dintre zboruri au decolat la timp. În acest context, au fost monitorizate aproximativ 15 000 de zboruri operate în perioada ianuarie-decembrie 2024, transmite IPN cu referire la un studiu realizat de Institutul pentru Politici și Reforme Europene.
Potrivit datelor cea mai bună performanță a fost înregistrată în luna martie, când 78,2% dintre zboruri au aterizat la timp, iar 78,6% au decolat fără întârziere. Pe când, cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în luna iulie, când doar 45,8% dintre zboruri au aterizat la timp și 38,5% au decolat conform graficului inițial.
În ceea ce privește operatorii aerieni, Fly One a efectuat 31% dintre toate zborurile de pe Aeroportul Internațional Chișinău, fiind lider în activitatea aeriană. Compania HiSky a realizat 20% din zboruri, urmată de Turkish Airlines cu 10%, Wizz Air 7% și TAROM 6%. Este de remarcat faptul că, în luna decembrie 2024, Wizz Air a crescut numărul de zboruri operate, ajungând să reprezinte 17% dintre toate cursele aeroportului.
Potrivit IPRE, se observă diferențe semnificative între punctualitatea la aterizare și cea la decolare, fenomen identificat și în rapoartele de monitorizare anterioare. Companiile străine care operează pe Aeroportul Internațional Chișinău, deși aterizează frecvent la timp, tind să înregistreze întârzieri considerabile la plecare. Această discrepanță poate fi influențată de factori operaționali locali sau de condiții externe, mai notează sursa citată.