57 de instituţii audiovizuale şi-au anunţat intenţia de a reflecta campania electorală
Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) a aprobat vineri, 3 iulie, regulamentele interne ale radiodifuzorilor care şi-au anunţat intenţia de a reflecta campania electorală pentru alegerile parlamentare anticipate din 29 iulie. Până acum 57 de instituţii audiovizuale şi-au luat acest angajament. Alţi 11 radiodifuzori, toţi privaţi, au anunţat consiliul să nu se implică în campanie, transmite Info-Prim Neo
Dinu Ciocan, şeful Direcţiei monitorizare din cadrul CCA, a precizat că în precedenta campanie electorală, pentru alegerile parlamentare din 5 aprilie, s-au implicat 56 de radiodifuzori. El a mai spus la CCA ar mai putea parveni cereri de participare din partea la încă a 9 instituţii audiovizuale.
Regulamentul de reflectare de către mass-media a campaniei electorale pentru alegerile din 29 iulie a fost votat de către Comisia Electorală Centrală (CEC) la 23 iunie. Instituţiile audiovizuale urmau să aprobe regulamente interne de reflectare a campaniei în 3 zile de la această dată, iar încă peste 2 zile – să le prezinte Consiliului Coordonator al Audiovizualului . Teoretic, toţi radiodifuzorii interesaţi trebuiau să facă deja acest lucru.
„Dacă vor mai apărea doritori de a reflecta campania după expirarea termenului fixat în regulamentul CEC, decizia va lua-o doar organul care l-a adoptat”, a spus Gheorghe Gorincioi, directorul CCA.
Regulamentele interne ale instituţiilor publice sunt adoptate de către consiliile de observatori ale acestora, iar cele ale mass-media private – de către administraţiile instituţiilor respective.