„2010 – Anul de succes al S.A. „Moldtelecom”. Interviu Info-Prim Neo cu directorul general Vitalie Iurcu

[Info-Prim Neo: Care a fost semnul distinctiv al activităţii „Moldtelecom” în anul 2010?] [Vitalie Iurcu:] În 2010, „Moldtelecom” a fost o companie în schimbare. Activitatea de bază a fost concentrată pe transformarea întreprinderii dintr-un operator bazat pe un monopol de infrastructură, într-o companie deschisă, flexibilă şi dinamică, orientată spre satisfacerea la maximum a cerinţelor clienţilor săi prin dezvoltarea unui portofoliu de servicii alternative, pe lângă oferta clasică de telefonie fixă. Această transformare este o necesitate în condiţiile intensificării competiţiei pe piaţa de telecomunicaţii din Moldova şi este obligatorie pentru îndeplinirea celor trei priorităţi majore ale companiei: scăderea costurilor, creşterea calităţii serviciilor, îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii. În acest scop, conducerea societăţii a aprobat Strategia de produs pentru anii 2010-2014, care prevede schimbarea culturii corporatiste, modernizarea practicilor de business, menţinerea poziţiei de lider pe piaţă şi concentrarea pe investiţii. Strategia include obiective şi direcţii de asigurare pe fiecare ramură de activitate: telefonia fixă, mobilă, Internet, televiziunea IPTV şi servicii de interconectare. Pe fondul crizei economice din ultimul an, Moldtelecom a reuşit să investească peste 800 milioane lei în dezvoltarea reţelei şi a serviciilor noi, diversificând spectaculos gama de oferte pentru clienţii Moldtelecom. Cea mai mare parte a investiţiilor a fost orientată către modernizarea reţelei de voce şi transport date. Rezultatul nu s-a lăsat mult aşteptat, anul 2010 devenind unul revoluţionar sub aspectul implementării şi lansării serviciilor inovative şi unice pe piaţa de comunicaţii din Moldova. Graţie politicii consecvente promovate de companie, Moldtelecom a reuşit, într-un timp foarte scurt nu doar să depăşească cu succes condiţiile economice dificile, dar şi să se impună pe piaţa locală cu cele mai avansate servicii prestate pe întreg teritoriul ţării: accesul în bandă largă la reţeaua globală Internet în ascensiune naţională; platforma de servicii on-line my.Moldtelecom.md cu cele mai performante servicii Hosting, Filesharing, Tube, Webgames şi Streaming; serviciul de televiziune digitală IPTV, cel mai inovativ, calitativ şi solicitat serviciu; televiziunea digitală HD; reţeaua de generaţia a treia, Unité 3G. [Info-Prim Neo: Mai toate activităţile despre care vorbiţi au presupus investiţii serioase şi implementarea tehnologiilor noi...] [Vitalie Iurcu:] Este adevărat. Pentru lansarea serviciului de televiziune digitală în februarie curent, care a marcat intrarea „Moldtelecom”–lui în zona serviciilor de conţinut multimedia, au fost investiţi circa 55 mln.lei. Prin aceasta, am oferit clienţilor noştri din întreaga ţară calitate impecabilă prin cea mai avansată tehnologie de televiziune digitală, care foloseşte ca mediu de răspândire fibra optică şi liniile telefonice existente. Pe 7 decembrie, „Moldtelecom” a făcut un nou salt în domeniul televiziunii: a adus primul Televiziunea digitală HD în Republica Moldova. Acesta înseamnă un nou pachet de programe TV în format HD, suplimentar la serviciul de televiziune digitală, care conţine cele mai populare posturi TV: Discovery Showcase HD, Eurosport HD, Fashion HD, Bebe TV HD şi canalul autohton Jurnal TV HD, disponibil la nivel naţional, pentru toţi clienţii care se abonează la acest pachet. Proprietăţile de bază ale televiziunii HD sunt: claritatea imaginii, rezoluţii de până la cinci ori mai mari decât la televiziunea standard şi sunet asemănător cu cel din cinematografe. Prin lansarea televiziunii digitale de înaltă definiţie, „Moldtelecom” oferă clienţilor săi conţinut de calitate la cele mai înalte standarde tehnice şi la cele mai accesibile preţuri de pe piaţă. O nouă evoluţie remarcantă a operatorului naţional „Moldtelecom” din anul 2010 a fost lansarea serviciilor de telefonie mobilă 3G sub marca comercială UNITÉ bazate pe tehnologia 3G/UMTS, cu o arie de acoperire, care ar putea satisface majoritatea utilizatorilor din RM. Pentru implementarea reţelei 3G, Moldtelecom a alocat circa 245 mln.lei, oferind clienţilor săi un nou standard de comunicare – standardul UMTS cu soluţii mobile atât în standardul CDMA2000 cât şi în UMTS/3G. Prin Unité 3G am extins portofoliul de servicii voce şi Internet a companiei Moldtelecom destinate celor mai mobili clienţi ai companiei noastre din toate oraşele, centrele comerciale şi multe localităţi mici. La scurt interval de timp, „Moldtelecom” a anunţat o nouă premieră pe piaţa locală: Platforma de servicii on-line my.Moldtelecom.md, ce propune servicii actuale, precum E-mail, Hosting, Filesharing, Tube, Webgames şi Streaming tuturor utilizatorilor Internet din ţară, clienţii Moldtelecom fiind favorizaţi. Graţie Platformei my.Moldtelecom.md, utilizatorii Internet pot interacţiona mai simplu şi mai accesibil între ei, găzdui gratuit site-le cu capacitatea de 1GB pe serverul „Moldtelecom”, încărca şi expedia fişiere de până la 1GB, urmări cele mai noi spoturi video cu diverse tematici, precum şi furniza informaţii esenţiale în timp real. Vom continua să dezvoltăm şi mai mult această direcţie de aplicaţii online pentru a fideliza clienţii „Moldtelecom”. După propulsarea pieţii on-line, Moldtelecom revoluţionează piaţa comunicaţiilor mobile şi fixe prin lansarea în premieră absolută a unor pachete de servicii convergente (mixte) de telefonie fixă şi mobilă - Unité Familia. Noul abonament integrat oferă familiilor din întreaga republică posibilităţi de administrare mai eficientă a bugetului, prin serviciile combinate de voce şi date, prestate la telefonul fix şi mobil într-un singur abonament. Cu noua ofertă clienţii Unité 3G şi „Moldtelecom” pot beneficia de un pachet unic de servicii combinate de voce şi date, prestate la telefonul fix şi mobil într-un singur abonament şi la tarife atractive. Devenind abonaţi Unité, membrii familiei împreună cu apropiaţii săi au o oportunitate unică de a-şi crea propria reţea de comunicare, pentru a vorbi gratuit între ei atât la telefonul mobil cât şi la cel fix. Paralel cu aceste inovaţii, „Moldtelecom” a continuat să îmbunătăţească calitatea serviciilor existente de telefonie fixă şi Internet în bandă largă. Efortul a fost apreciat de clienţii săi, iar „Moldtelecom” a consemnat o creştere cu peste 11 mii de abonaţi noi la serviciul de telefonie fixă şi cu peste 47 mii de abonaţi la Internetul de bandă largă. Astfel, la 1 decembrie curent, „Moldtelecom” avea la activ circa 1,6 mln de abonaţi la telefonia fixă, mobilă şi Internet. [Info-Prim Neo: Aţi reuşit şi în acest an să promovaţi acţiunile umanitare, pentru care „Moldtelecom” s-a făcut cunoscu în anii precedenţi?] [Vitalie Iurcu:] Da, şi pe parcursul anului 2010 „Moldtelecom” a reuşit să se implice activ şi în bunul mers al societăţii moldoveneşti, care s-a concretizat prin mai multe proiecte sociale susţinute de companie. Astfel, „Moldtelecom” a dezvoltat proiecte de sprijinire financiară a unor instituţii importante din cadrul sistemului educaţional din Moldova: Casa de copii din Cernoleuca, Şcoala-internat s.Visoca, r-n.Soroca, Creşa-grădiniţa nr.1 s.Bubuieci, Concursul „iTineret-Viitorul începe cu tine”organizat de Ministerul de profil, Şcoala-internat din Străşeni, Instituţia preşcolară nr.119. „Moldtelecom” a mai sprijinit activ restaurarea locaşelor de cult din ţară, care reprezintă importante monumente ale arhitecturii în R. Moldova: Complexul Monastic „Curchi”, mănăstirea Sf.Treime din s. Frumoasa, mănăstirea Sf.Gheorghe din s. Suruceni, biserica Sf.Ierarh Nicoale din s.Minjir, biserica Sf.Ierarh Petru Movilă din loc.Dumbrava, biserica Sf.M.Mc.Gherorghe, biserica Cuviinc.Stelian din Chişinău şi Mitropolia Chişinăului şi a Întregii Moldove. Pentru aportul adus şi meritele deosebite în susţinerea lăcaşelor sfinte din ţară, conducerii companiei „Moldtelecom” i-a fost înmânată o înaltă distincţie bisericească la 26 noiembrie curent. De asemenea, „Moldtelecom” a contribuit la promovarea activităţilor sportive şi culturale din ţară, sprijinind Federaţia de şah din Republica Moldova, Asociaţia obştească „Junior”, Teatrul „Eugene Ionescu”, Federaţia de Radiosport, Media Sport, Uniunea Scriitorilor, Asociaţia muzical corală etc. Moldtelecom a fost printre primele companii din ţară, care a luat o atitudine promptă faţă de sinistraţii din vara anului 2010. Împreună cu angajaţii săi, Moldtelecom a oferit un sprijin financiar şi logistic de circa 1.6 mln. lei pentru lichidarea consecinţelor inundaţiilor din anul curent. În plus, au fost deschise două numere speciale pe fix şi mobil pentru colectarea donaţiilor de către clienţii companiei. Astfel, pe parcursul anului 2010 Moldtelecom a sprijinit societatea moldovenească prin evenimente sociale, proiecte filantropice, artistice, sportive şi educative, în valoare de circa 4 mln. lei. [Info-Prim Neo: Ce perspective se deschid pentru companie la această intersecţie de ani?] [Vitalie Iurcu:] În 2011, vom continua să aplicăm o strategie bazată pe personalizarea ofertelor, în funcţie de nevoile clienţilor din diferite segmente şi vom oferi tarife atractive pentru pachetele de servicii mixte. Suntem încrezători că în acest fel vom convinge fiecare familie din Moldova că, alegând serviciile „Moldtelecom”, îşi va cheltui resursele financiare în cel mai înţelept mod. Iar prin implicarea permanentă în viaţa comunităţii locale, „Moldtelecom” doreşte să argumenteze cu fapte concrete politica sa, bazată pe principiul „Mai aproape de oameni, de comunitate”. Compania noastră doreşte să fie, dincolo de un brand puternic, un partener de încredere pentru societatea moldovenească. Ca o companie ce îşi respectă clienţii, reprezentanţi ai societăţii moldoveneşti, dorim să acţionăm în folosul lor.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.