20 de şcoli au fost adaptate la necesitățile elevilor cu cerințe educaționale speciale

20 de şcoli din 14 raioane au fost adaptate pentru integrarea elevilor cu cerințe educaționale speciale. Au fost construite rampe de acces, au fost montate uși speciale, bare de sprijin și au fost amenajate grupuri sanitare pentru copiii cu abilități locomotorii reduse. De asemenea, s-a efectuat iluminarea tablelor și au fost procurate elevatoare. Rezultatele inițiativei vor fi prezentate luni, 29 ianuarie, la o conferință de presă la care va participa şi Masanobu Yoshii, ambasador al Japoniei în Republica Moldova, transmite IPN.

Potrivit unui comunicat de presă al Fondului de Investiții Sociale din Moldova, în şcoli au fost create și amenajate Centre de resurse pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, ce includ cabinete de kinetoterapie, psiholog şi logoped. De asemenea, au fost organizate sesiuni de formare în domeniul educației incluzive pentru cadre didactice și training-uri pentru părinții care educă copii cu cerințe educaționale.

Suportul financiar, de 2,86 milioane de dolari, este un grant oferit de Guvernul Japoniei, prin Fondul de Politici de Dezvoltare a Resurselor Umane (PHRD), administrat de Banca Mondială şi gestionat de Fondul de Investiţii Sociale din Moldova.

În cele 20 de şcoli beneficiare învață 9056 de elevi, 413 dintre care sunt copii cu cerințe educaționale speciale.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.