Agenția Servicii Publice lansează în regim de pilotare 19 servicii din domeniul stării civile disponibile pe noua platformă de dezvoltare a serviciilor electronice (PDSE), elaborată în conlucrare cu Agenția de Guvernare Electronică, transmite IPN.
Prin intermediul noii platforme, cetățenii vor putea solicita online următoarele servicii de stare civilă: certificat/duplicat/extras de pe actul de naștere, căsătorie, deces, divorț, de schimbare a numelui şi/sau prenumelui, certificat/duplicat de stabilire a paternității etc.
Pentru a solicita online serviciile de stare civilă, prin intermediul noii platforme, beneficiarul trebuie să dispună de semnătură electronică, care se va utiliza la autentificarea și la semnarea cererii depuse. Procesul de depunere a cererii este mult mai ușor, deoarece majoritatea câmpurilor sunt deja completate cu datele personale ale solicitantului, conținute în diferite sisteme informaționale.
Noua platformă permite solicitantului să comande servicii de stare civilă atât pe numele său, cât și pe numele rudelor sau a persoanelor împuternicite.
În prezent, documentele de stare civilă comandate online pot fi obținute de către beneficiar doar pe purtător de hârtie. Actele pot fi ridicate la sediul unui centru multifuncțional care a fost selectat atunci când a fost plasată comanda, ori pot fi recepționate direct la adresa indicată, utilizând serviciul guvernamental de livrare MDelivery.
Serviciile de stare civilă comandate online se furnizează contra plată şi se achită prin intermediul serviciul guvernamental de plăți electronice MPay, utilizând orice instrument de plată la alegere, cum ar fi: cardul bancar, internet banking, plăți în numerar și monede electronice.