10 principii după care trebuie să se ghideze businessul destinat copiilor

UNICEF, Pactul Global şi Asociaţia Businessului European au lansat 10 principii prin care îndeamnă agenţii economici să desfăşoare un business responsabil pentru copii, în interesul acestora şi familiilor lor, transmite Info-Prim Neo cu referire la un comunicat de presă al UNICEF. Aceste principii acoperă o gamă largă de probleme-cheie, începând cu munca copiilor şi practicile de marketing şi publicitate, şi până la rolul afacerilor în sprijinirea copiilor aflaţi în situaţii de urgenţă. Principiile îndeamnă întreprinderile comerciale să susţină drepturile copiilor prin angajamente politice, demersuri şi măsuri de remediere. Principiile identifică o gamă de acţiuni care ar trebui să fie preluate de businessul privat pentru a preveni şi soluţiona efectele nefavorabile ale activităţilor comerciale, dar şi pentru a maximiza efectele pozitive ale acestora asupra vieţii copiilor. Aceste principii sunt destinate tuturor tipurilor de afaceri, transnaţionale şi altele, indiferent de dimensiunea, domeniul, locul, proprietarul şi structura acestora. De asemenea, principiile se adresează şi altor actori sociali care stabilesc relaţii cu mediul de afaceri, în special guvernelor şi societăţii civile. Astfel, Guvernele la toate nivelele au datoria de a proteja, respecta şi îndeplini drepturile copiilor. În acelaşi timp, toţi actorii sociali, inclusiv mediul de afaceri şi societatea civilă, trebuie să respecte standardele internaţionale cu privire la drepturile copiilor. Principiile se bazează pe rezultatele unui proces global de consultare, la care au participat peste 600 de oameni de afaceri, reprezentanţi ai societăţii civile şi copii. Procesul de consultare a cuprins câteva mii de persoane.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.