Vinurile moldoveneşti se bucură de o atenţie sporită în cadrul Săptămânii economiei R. Moldova în România

Produsele vinicole moldoveneşti se bucură de o atenţie sporită în cadrul Săptămânii economiei R. Moldova în România, care are loc în perioada 12-17 iunie la Complexul Expoziţional „Romexpo” de la Bucureşti, au declarat pentru Info-Prim surse din cadrul CIE „Moldexpo”. Vinificaţia moldovenească este prezentată de întreprinderile “Mileştii Mici”, “Asconi”, “Cricova”, “Barza Albă”, “Migdal-P”, “Vitis Hânceşti”, “Clasicvin-Industrial”, “Vinăria-Bostavan”, “Aroma”, “Vinăria Purcari”, “Vinuri Ialoveni”. Potrivit presei româneşti, ţara vecină a devenit o importantă piaţă de desfacere a vinului moldovenesc, unde 20% din importurile de vinuri sunt de producţie moldovenească. Numărul sticlelor de vin vândute anul trecut peste Prut a fost de 4 milioane, iar pentru anul curent se preconizează o majorare de 50%, deoarece sunt vinuri de calitate şi la preţ accesibil. Un interes sporit pentru oamenii de afaceri români prezintă şi confecţiile din industria uşoară, expuse de întreprinderile de textile „Dana”, „Rada”, „Vasconi-Textil”, „Flautex”, „Iuvas”, precum şi întreprinderile de producere a încălţămintei „Gabiny”, “Bujor-Prim”. Sunt solicitate bunurile expuse de „Floare Carpet”, „Confort”, „Viorica-Cosmetic”, „Tutun CTC”. Produsele alimentare sunt expuse de întreprinderi notorii din industria alimentară, precum „Bucuria”, „Franzeluţa”, „Carmez”, „Basarabia-Nord”, „Floarea Soarelui”, „Orhei Vit”, „Natur Bravo”, „Alfa-Nistru”. Vizitatorilor li se oferă posibilitatea de a degusta băuturile şi produsele alimentare moldoveneşti. Aparate, utilaje, maşini pentru diverse sectoare economice propun întreprinderile industriale „Moldagrotehnica”, „Hidrotehnica”, iar Combinatul „Articole din carton”, „Glass-Container Company”, Fabrica de Sticlă din Chişinău, „Obal Metalpac”, „Moldcarton” prezintă ambalaje. Noutăţile din domeniul ştiinţei sunt promovate prin proiectele ştiinţifice, realizate de savanţii Academiei de Ştiinţe a Moldovei. În cadrul Forumului de afaceri funcţionează zilnic “Bursa de contacte”, serviciu care presupune întruniri între factori de decizie, oameni de ştiinţă, agenţi economici din ambele ţări. Săptămâna Economiei RM în România urmăreşte consolidarea relaţiilor bilaterale dintre cele două ţări, crearea unor noi oportunităţi de cooperare dintre diverse structuri din cele două state şi prezentarea potenţialului RM pe piaţa românească. Evenimentul conţine trei componente principale: expoziţia naţională “Moldova Prezintă”, un forum de afaceri şi un program cultural. La sfârşitul anului 2005, volumul total al schimburilor comerciale ale României cu RM a fost de 411,2 mil. dolari. Din această sumă, exportul a fost de 326 mil. dolari, importul de 85,2 mil. dolari, iar soldul de plus 240,2 milioane. Volumul schimburilor bilaterale a crescut cu 46 %, din care exportul a crescut cu 59 %, iar importul cu 11 % comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2004. Anul 2005 a fost anul de vârf în relaţiile comerciale bilaterale moldo-romane, atât din punct de vedere al volumului total al schimburilor, cât şi al nivelului exportului.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.