USB semnalează utilizarea fondurilor nedeclarate de către un concurent electoral

Candidatul Uniunii Salvați Basarabia (USB) la funcția de primar al municipiului Chișinău, Valeriu Munteanu, a depus o sesizare la Consiliul electoral al circumscripției electorale municipale Chișinău prin care contestă utilizarea mijloacelor financiare nedeclarate de către candidatul PSRM la Primărie, Ion Ceban. Potrivit lui Valeriu Munteanu, Ion Ceban nu a declarat cel puțin 100 de mii de euro. Pentru această încălcare, legislația electorală prevede excluderea candidatului din cursa electorală, precizează candidatul USB.

Într-o conferință de presă la IPN, Valeriu Munteanu a menționat că echipa de la USB a numărat în oraș peste 100 de panouri ale lui Ion Ceban. De la panouri de dimensiuni mici, care costă pentru o lună de la 250 de euro, panouri medii, care costă 500 de euro pe lună, până la panouri mari, care costă și 2000 de euro pe lună. Cheltuielile privind amplasarea panourilor nu se regăsește în raportul pe care-l prezintă Partidul Socialiștilor săptămânal la CEC. În patru rapoarte prezentate de PSRM, au fost raportate cheltuieli pentru publicitate stradală în mărime 15 mii de lei, ceea ce ar reprezenta aproximativ 700 de euro.

„Din calculele pe care le-am făcut noi, valoarea reală a cheltuielilor pe care le face real PSRM-ul pentru amplasarea acestor panouri stradale este de 30 de ori mai mare, aproximativ 100 de mii de euro pe lună”, a declarat Valeriu Munteanu. Banii ar putea veni din două surse, crede candidatul USB.  „Fie PSRM-ul s-a conectat deja la jetul de bani care ar veni din activitatea din cadrul guvernării, iar dacă aceste lucruri încă nu au început, înseamnă că continuă finanțarea de la Moscova și, respectiv, banii vin de la Kremlin, pe căi ocolite”, consideră candidatul.

Potrivit lui Ilie Crețu, secretarul general al USB, începând din sectorul Râșcani sau Ciocana, în orice direcție, la fiecare colț „sunt 10 mii de lei, sumă asociată feței lui Ion Ceban, prețul mediu al unui panou, echivalentul a 10 pensii lunare”. În aceste observații au fost incluse doar bannerele din oraș, nu și cele din suburbii.

Alexandru Bostan, membru al Biroului Permanent al USB, a menționat că discrepanța dintre costurile indicate de PSRM și costurile reale ale panourilor poate fi ușor identificată consultând pagina oricărei agenții de publicitate.

  • Valeriu Munteanu despre valoarea reala a costurilor panourilor ale lui Ion Ceban
  •     0

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.