Un sondaj IMAS atestă scăderea popularităţii preşedintelui Vladimir Voronin
Popularitatea preşedintelui Vladimir Voronin scade în rândul populaţiei, cu toate acestea el rămâne singura personalitate politică din R. Moldova creditat cu un capital de încredere care depăşeşte numărul celor care nu au încredere în el, atestă datele sondajului Omnibus realizat de Institutul de Marketing şi Sondaje (IMAS).
Deşi în prima jumătate a anului curent, Voronin a menţinut un nivel de încredere de circa 55% printre populaţie, de ceva vreme sondajele înregistrează un trend descrescător de până la 51%.
Directorul IMAS, Doru Petruţi, a declarat, miercuri, 29 noiembrie, la lansarea sondajului că acest lucru denotă o erodare a puterii, pentru că se observă trenduri descrescătoare şi în cazul celorlalte personalităţi politice de la guvernare, cum ar fi Vasile Tarlev şi Eugenia Ostapciuc. Totodată, sondajele atestă o creştere, la fiecare trei luni cu 1-2%, a încrederii populaţiei în spicherul Marian Lupu.
Întrebaţi cu cine ar vota dacă mâine ar fi alegeri, o treime dintre persoanele chestionate au declarat că ar vota cu Partidul comuniştilor, 5,4% - cu Alianţa „Moldova Noastră”, 5% – cu PPCD, 3,9% - cu Partidul Democrat, 2,3% - cu Partidul Social–Democrat etc. În acelaşi timp, jumătate dintre respondenţi au declarat că nu sunt decişi sau că nu vor vota.
Doar 14% din cei cheationaţi sunt mulţumiţi de situaţia economică, în timp ce aproape 60% sunt nemulţumiţi de modul în care evoluează lucrurile în R. Moldova. Totodată, o treime leagă de anul ce vine speranţe foarte mari referitor la nivelul de trai. În special acest lucru este justificat prin câştigurile suplimentare la salariul de bază şi prin transferurile băneşti ale rudelor de peste hotare. Optimismul populaţiei faţă de nivelul lor de trai creşte constant la fiecare trei luni cu câte 4%, a mai spus Petruţi.
Sondajele Omnibus sunt executate o dată la 3 luni, pe un eşantion de circa 1100 de persoane de pe întreg teritoriul R. Moldova.
Înfiinţat în 1992, IMAS Marketing şi Sondaje a realizat numeroase cercetări de piaţă şi studii în domeniile politic, social şi media. Studiul Naţional de Audienţă, Barometrul Opiniei Politice şi serviciul Omnibus sunt câteva din studiile permanente pe care instituţia le desfăşoară.