Specialiștii din domeniul achizițiilor publice instruiți gratuit de către I.P. „CTIF”. Vezi când va avea loc următorul curs

25 de specialiști din domeniul finanțelor publice au participat la instruirea „Achiziții publice” desfășurată de către Centrul de instruire în finanțe din cadrul Instituției Publice „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”. Evenimentul a avut loc online, în perioada 11-12 noiembrie la inițiativa Ministerului Finanțelor.

În cadrul cursului au fost abordate următoarele subiecte-cheie:

  • Cadrul normativ național aferent achizițiilor publice;
  • Obiectivul achizițiilor publice;
  • Etapele procedurii de achiziție publică;
  • Planul de achiziții;
  • Documentația de atribuire.

Formatorul cursului, dar și Șeful Direcției achiziții publice din cadrul Ministerului Finanțelor, Sergiu Căinăreanu, a calificat instruirea drept una necesară și aplicabilă în activitatea reprezentanților domeniului de achiziții.

„Consider că această instruire a fost una foarte utilă, odată ce, în calitate de formator, m-am axat nu pe transmiterea actelor normative în vigoare, ci pe formarea competențelor în domeniul procedurilor de achiziții. Le sugerez tuturor celor care activează în domeniul achizițiilor publice să participe la următoarea instruire pentru a excela profesional și pentru a evita erorile care, adesea, din păcate, însoțesc procesul de achiziții”.


Cu feedback pozitiv au revenit și participanții la instruire, care s-au arătat entuziasmați de congruența cursului raportat la activitatea de zi cu zi a acestora.

„Exemplele oferite în cadrul instruirii m-au ajutat să fiu mai aproape de rezultatele dorite. Analizând erorile ce se fac, per general, reușim să le evităm în activitatea noastră”.

„Nu dețin experiență în domeniul achizițiilor, însă formatul instruirii a fost unul suficient de detaliat pentru a obține răspunsuri la întrebările ce le aveam, iar materialul îmi va deveni un suport de reper și pe viitor”.

„Cursul a fost unul concret, fără informații generalizate. Am primit recomandări și soluții colegiale importante, cu trimiteri la acte normative despre care nu știam multe. Personal calific acest curs drept unul, căci am adresat și întrebări problematice, definitorii pentru APL-ul pe care-l reprezint, am primit răspunsuri competente din partea formatorului. La fel de util a fost și segmentul cursului care s-a referit la planul de achiziții, care este o chestiune destul de delicată. Aș recomanda tuturor specialiștilor din primăriile țării acest seminar, dar și celor care sunt membri ai grupului de lucru pe domeniul de achiziții”.

Instruirea s-a desfășurat pe durata a 8 ore și a fost gratuită pentru toți reprezentanții domeniului de achiziții publice, fapt datorat suportului Ministerului Finanțelor.  Următorul eveniment la același subiect va avea loc în 2021.

_______

DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.