Agenția de presă IPN a identificat o parte din problemele municipiului Chișinău și a întrebat candidații la funcția de primar al capitalei cum intenționează să le rezolve.
Vitalie Marinuța, candidatul Partidului Verde Ecologist, consideră că transportul public din Chișinău nu corespunde cerințelor actuale de dezvoltare a orașului și nu corespunde unei capitale europene. Pentru ca locuitorii capitalei să beneficieze de un transport public de calitate, Vitalie Marinuța își propune să ajusteze rutele de circulație și să modernizeze Parcul Urban de Autobuze, rețeaua de transport electric și de microbuze.
Candidatul Partidului Verde Ecologist vrea ca, din funcția de primar al capitalei, să creeze un centru de monitorizare a traficului, care să gestioneze respectarea strictă a graficului de pornire-sosire în stații a mijloacelor de transport public. O altă măsură care, în opinia lui Vitalie Marinuța, ar îmbunătăți transportul în comun este cea legată de reevaluarea și ajustarea sistemului de semaforizare din oraș, pentru a gestiona mai eficient traficul în orele de vârf.
Tichetarea electronică este un alt punct din programul lui Vitalie Marinuța, destinat modernizării transportului în comun. Candidatul Partidului Verde Ecologist consideră că tichetarea electronică trebuie să fie o parte componentă a Planului de Modernizare a transportului public. Vitalie Marinuța își propune ca, după efectuarea un studiu riguros cu implicarea specialiștilor în domeniu, să continue procedurile deja pornite pentru implementarea tichetării electronice.
Candidatul consideră că transportul cu maxi-taxi reprezintă o soluție temporară, până la momentul modernizării și dotării cu necesarul de unități de transport a Parcului Urban de Autobuze și Regiei de Transport Electric. Vitalie Marinuța își propune să introducă reguli stricte pentru transportul cu maxi-taxi și pedepse mari pentru cei care le încalcă.
Andrei Năstase, candidatul Blocului ACUM DA PAS la funcția de primar al capitalei, consideră că transportul public din Chișinău nu se află într-o stare prea bună, plasându-se mult sub standardele europene. Candidatul opinează că situația în care se află transportul în comun are drept cauze lipsa unor decizii ferme de reglementare, dar și faptul că în ultimul an și jumătate Chișinăul nu a avut primar.
Candidatul blocului ACUM consideră că în Chișinău pot fi preluate modelele existente în orașe ca Oradea sau Bratislava, acolo unde orarul de transport este afișat în fiecare stație, iar mijloacele de transport în comun ajung în stație cu o marjă de eroare de cel mult două minute.
Andrei Năstase își propune să implementeze tichetarea electronică în mijloacele de transport, considerând că aceasta este utilă și confortabilă pentru călători. Candidatul își propune ca, odată cu implementarea tichetării electronice, cei care lucrează în prezent ca taxatori să nu rămână fără serviciu, considerând că oamenii trebuie să fie în centrul atenției unui primar.
Candidatul blocului ACUM își propune să evalueze și să găsească soluții rapide pentru transportul cu maxi-taxi. Astfel, Andrei Năstase va propune operatorilor de maxi-taxi un plan de reorganizare care să cuprindă soluții și beneficii pentru aceștia, dar și pentru locuitorii capitalei. Potrivit candidatului, setul de reglementări va fi cuprinzător și va lua în calcul tarifele, fiscalizarea, fluidizarea traficului și condițiile de călătorie.