Un nou serviciu electronic – „e-Cerere” a fost lansat, miercuri, de către Serviciul Fiscal de Stat, cu suportul ÎS „Fiscservinform”, transmite IPN. Şeful Inspectoratului Fiscal Principal de Stat, Ion Prisăcaru, a menţionat, în cadrul unei conferinţe de presă, că noul serviciu asigură eficientizarea procesului de depunere a cererilor de înregistrare în calitate de subiect al impunerii cu TVA şi a cererilor de înregistrare a subdiviziunilor întreprinderilor.
„Noul serviciu poate fi accesat pe pagina web servicii.fisc.md de către contribuabilii care posedă semnătura electronică. Iar pentru cei ce nu o posedă le facem invitaţia să intre în posesia semnăturii electronice, eliberate de unul dintre centrele de certificare acreditate în Republica Moldova”, a spus Ion Prisăcaru.
Până acum contribuabilii erau nevoiţi să se deplaseze la inspectoratele fiscale teritoriale cel puţin de două ori, pentru a depune cererile pe suport de hârtie, apoi pentru ridicarea certificatului. Utilizând Sistemul Informaţional Automatizat „e-Cerere”, o pot face online.
„În anul curent agenţii economici au făcut 2000 de înregistrări în calitate de plătitori de TVA. De asemenea, au fost făcute 10056 de înregistrări de subdiviziuni, altele 12360 de înregistrări au fost în legătură cu ştergerea subdiviziunilor din registru. Dacă admitem că la fiecare înregistrare se făceau cel puţin câte două vizite, vă imaginaţi ce economie de timp aduce serviciul e-Cerere”, a menţionat şeful IFPS.
La prima etapă, acest serviciu pune la dispoziţia utilizatorilor două module: „Înregistrarea online a plătitorilor TVA” şi „Gestionarea online a subdiviziunilor”. În proces de elaborare sunt alte trei instrumente care au menirea de a facilita suplimentar interacţiunea în perspectivă a contribuabililor cu SFS în domeniile înregistrării persoanelor licenţiate,
înregistrării în calitate de plătitor de accize, precum şi obţinerii cererii de eliberare a certificatului de rezidenţă sau a formelor de atestare a impozitului pe venit achitat de către nerezidenţi în Republica Moldova, a comunicat Vitalie Coceban, directorul ÎS „Fiscservinform”.
Reprezentanţii SFS au informat şi despre disponibilitatea unei noi rubrici pe portalul fisc.md – „Anticamera online”, lansată pentru a oferi posibilitatea persoanelor fizice şi juridice să discute prin internet cu conducerea SFS pe diverse subiecte de interes comun.
SFS a lansat circa 30 de servicii pentru contribuabili.