Întreprinderea de Stat „CRIS „Registru” a lansat un nou serviciu electronic destinat titularilor buletinelor de identitate electronice şi deţinătorilor altor certificate ale cheilor publice. Serviciul va fi prestat gratuit şi constă în posibilitatea de vizualizare a informaţiei privind accesarea datelor cu caracter personal, pe portalul www.e-services.md, transmite IPN.
Şefa serviciului de presă al Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, Stela Nistor, a precizat că buletinul de identitate electronic a fost lansat pe 13 mai 2014 şi permite identificarea şi autentificarea deţinătorului în resursele şi sistemele informaţionale, inclusiv prin utilizarea semnăturii digitale la prestarea serviciilor electronice. „Documentul electronic oferă cu mult mai multe posibilităţi decât cel obişnuit, pe suport de plastic. Conţine semnătura electronică şi permite semnarea mai multor acte în format electronic, accesarea serviciilor online. Acesta însă nu substituie în niciun mod buletinul de identitate obişnuit”, a subliniat Stela Nistor.
În prezent, buletinul de identitate electronic este integrat cu platforma de e-guvernare MPass. Solicitantului i se oferă accesul în regim online la informaţia privind operatorii care au prelucrat datele sale cu caracter personal şi timpul accesării acestor date, stocate în registrele deţinute de către ÎS „Registru”, în ultimii doi ani.
Potrivit cerinţelor de securitate stabilite faţă de prelucrarea datelor cu caracter personal în sistemele informaţionale, serviciul lansat oferă informaţii privind operatorii care au prelucrat aceste date. Totodată permite accesarea datelor personale din Registrul de Stat al Populaţiei, lista actelor de identitate cu statutul lor şi data expirării, datele despre domiciliu, inclusiv domiciliul şau reşedinţa precedentă, informaţia privind unităţile de transport, dar şi alte servicii disponibile integrate cu platforma MPass.
În scurt timp, persoanele care deţin buletine de identitate electronice vor putea accesa serviciile online integrate cu platforma guvernamentală MSign, care vor permite întocmirea actelor juridice în format electronic: depunerea declaraţiilor fiscale şi serviciul e-Factura, raportarea online privind contribuţiile asigurărilor medicale şi sociale obligatorii de stat (CNAS, CNAM, BNS), Comanda duplicatelor actelor de stare civilă, Serviciile de e-Licenţiere a diferitor genuri de activitate, Datele din registrul bunurilor imobile.