Eticheta de pe încălțămintea din comerț va putea fi în formă scrisă sau în formă de pictogramă, însă trebuie să fie vizibilă, bine aplicată și accesibilă. Eticheta trebuie să fie imprimată sau aplicată pe articolul de încălțăminte și să apară pe cel puțin unul dintre elementele care compun perechea de încălțăminte. Noile reguli cu privire la etichetarea materialelor folosite la producerea încălțămintei au fost aprobate miercuri de Guvern, transmite IPN.
Potrivit proiectului, producătorii vor fi responsabili de furnizarea etichetei și de acuratețea acesteia, iar în cazul produselor importate – această obligație revine persoanei care introduce pentru prima dată articolul de încălțăminte pe piață. De modul în care este comercializată încălțămintea cu etichetele corespunzătoare sunt responsabili comercianții.
„Prin acest proiect, consumatorilor le este asigurat un nivel mai înalt de protecție și dreptul la informare, prin responsabilizarea operatorilor economici și perfecționarea cadrului normativ național pe segmentul etichetării încălțămintei și articolelor de încălțăminte”, a menționat Vadim Gumene, secretar de stat la Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării,