Reflectarea campaniilor electorale în mass-media necesită o reglementare detaliată, CEC

Reflectarea campaniilor electorale de către organele de informare în masă este un domeniu care necesită reglementare detaliată, deoarece mass-media devine un instrument nu doar de informare în astfel de perioade. Declaraţia a fost făcută de către preşedintele Comisiei Electorale Centrale (CEC), Iurie Ciocan, la prezentarea raportului „Reglementarea conduitei mass-media în campania electorală”, transmite Info-Prim Neo. Iurie Ciocan a specificat că Republica Moldova are nevoie de o lege care să permită reflectarea campaniilor electorale fără anumite regulamente pe care CEC le face în timpul acestei perioade. „Avem şi un Cod de Conduită pe care îl propunem spre semnare partidelor politice şi organelor de informare la fiecare campanie electorală. Dar acesta cel mai des este semnat de către politicienii care vor să-şi facă imagine şi vin cu hurta de jurnalişti din urma sa. Dacă e să analizaţi acest cod, veţi vedea că partea destinată semnăturilor mass-media este practic goală. Unii directori spun că nu are rost să se semneze ceea ce oricum nu se respectă”, a declarat preşedintele CEC la masa rotundă dedicată prezentării studiului. Iurie Ciocan a mai spus că o astfel de lege ar permite să se dea peste mâini celor care vor dori să manipuleze opinia publică prin intermediul mass-media. Juristul Eugeniu Rîbca, expert în legislaţia mass-media, a spus că din experienţa ultimelor scrutine au fost depistate mai multe lacune în ceea ce priveşte utilizarea neadecvată a unor termeni sau reglementări care în practică se interpretează invers. Juristul a mai spus că a fost elaborat un proiect de lege de modificare a Codului Electoral. Printre noutăţile acestui proiect este instituirea obligaţiei pentru CEC de a elabora un regulament cu titlu permanet privind reflectarea campaniei electorale de către mass-media. De asemenea se propune şi excluderea minutului de publicitate gratuită pentru concurenţii electorali. Masa rotundă „Modificarea Codului Electoral din perspectiva reglementării mass-media în campania electorală” a fost organizată de către Centrul pentru Jurnalism Independent, în cadrul proiectului „Reformarea legislaţiei cu privire la reflectarea alegerilor de către mass-media”.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.